Original scientific paper
Prilog humanističkoj teoriji nastave
Olivera Knežević Florić
; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy, Unoversity of Novi Sad, Novi Sad, Serbia
Stefan Ninković
; Department of Pedagogy, Faculty of Philosophy, University of Novi Sad, Novi Sad, Serbia
Abstract
U radu se iz kuta interpretativne paradigme razmatra distinkcija razumijevanja procesa nastave kao odgovornosti prema drugome (teorija moralne orijentacije prema drugome, E. Levinas) i nastave kao instrumentalnog čina određenog epistemologijom (humanistički pristup obrazovanju). U tom smislu, autori se, nakon analize procesa nastave u humanističkom diskursu, određuju prema nastavi kao etičkom odnosu u kojem bi se nastavnici trebali odreći svog položaja ‘’na sigurnoj strani znanja’’ i preuzeti odgovornost za drugog (učenika), iz vizure njegove izuzetnosti i osjetljivosti.
Keywords
Humanistički pristup obrazovanju; nastava; "drugi"; etički odnos
Hrčak ID:
106988
URI
Publication date:
10.10.2012.
Visits: 1.117 *