Skip to the main content

Original scientific paper

Kritička pedagogija u svjetlu kritičke teorije društva

Mario Vasilj ; Faculty of Science and Education, University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina



Abstract

Kritička pedagogija preuzela je kao svoj teorijski okvir većinu postavki kritičke teorije društva. Osnovne postavke kritičke teorije društva su: znanost je dio društvenog rada; cilj kritičke teorije je razjasniti društveni kontekst oblikovanja društvenih činjenica kako bi na taj način ova teorija pridonijela promjeni društvenih odnosa; metodološka osnova kritičke teorije društva je „objektivno razumijevanja smisla“; interes koji upravlja spoznajomu kritičkoj teoriji društva je emancipacija;praktični diskurs tvori model društvene prakse bez podčinjavanja i uspješnog prosvjećivanja.
U radu se razmatraju stavovi vodećih teoretičara kritičke pedagogije: I. Illicha, P. Freirea, A. Girouxa I. Shora i J. T. Gattoa. Kritička pedagogija se odnosi na prakse podučavanja i učenja i odgovarajuću obrazovnu teoriju, koje su usmerene na podizanje kritičke svijesti “učenika”, koji žele steći znanja o arhitekturi dominantnih odgojnih praksi koje provode potčinjavajući društveni sustavi.

Keywords

Kritička pedagogija; kritička teorija društva; radikalna pedagogija

Hrčak ID:

106994

URI

https://hrcak.srce.hr/106994

Publication date:

10.10.2012.

Article data in other languages: english

Visits: 2.649 *