Skip to the main content

Professional paper

PROSTOR ZA EKOLOŠKO OBRAZOVANJE U SREDNJOŠKOLSKOM OBRAZOVNOM SUSTAVU SLOVAČKE

Jozef Macko ; Faculty of Pedagogy, Catholic University, Ružomberok, Slovakia
Dana Blahútová ; Faculty of Pedagogy, Catholic University, Ružomberok, Slovakia
Nadežda Stollárová ; Faculty of Pedagogy, Catholic University, Ružomberok, Slovakia


Full text: english pdf 482 Kb

page 256-260

downloads: 580

cite


Abstract

Trenutni odnos između čovjeka i biosfere rezultat je napretka ljudske civilizacije. Ideja trajno održivog razvoja temelji se na pozitivnim kvalitativnim stavovima, ponašanju i djelovanju ljudi u raznim sferama društva. Obrazovanje i osposobljavanje je glavni alat za stvaranje pozitivnih stavova prema okolišu i trajno održivi razvoj. Trenutačno, razvoj kontekstualnog razmišljanja kod učenika je u prvom planu u odgojno-obrazovnom procesu. Potreba za izravanim kontaktom s okolinom i izravnim sudjelovanjem u praćenju i rješavanju problema prevladava nad potrebom dobivanja pojedinačnog znanja. Možemo "brandirati" takvo obrazovanja kao obrazovanje za okoliš. Prema progresivnim promjenama u načinu života stanovništva, neophodno je provesti obrazovanje za okoliš na svim društvenim razinama obrazovanja. To ne može biti shvaćeno kao izolirana materija, ali mora biti sastavni dio odgoja i obrazovanja, kao i stručno osposobljavanje za život. Ne smije se primjenjivati na silu, a treba se posebno usredotočiti na ekološkim uvjete u kojima ljudi žive.

Keywords

ekologija; srednješkolsko obrazovanje; biosfera; obrazovanje za okoliš

Hrčak ID:

109179

URI

https://hrcak.srce.hr/109179

Publication date:

28.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.752 *