Skip to the main content

Review article

Određenje cilja obrazovanja određenjem pojma znanje

Draženka Skupnjak orcid id orcid.org/0000-0001-5016-1484 ; Elementary School Petrijanec, Croatia


Full text: croatian pdf 343 Kb

page 105-116

downloads: 1.801

cite


Abstract

Rad predstavlja pokušaj određenja cilja odgoja određenjem pojma znanje. Promišljanje o temi započinje razmatranjem pojmova te mogućim razlučivanjem odnosa odgoja i obrazovanja. Slijedi pokušaj definiranja pojma znanje kroz Platonovu tezu znanja kao opravdanog i istinitog uvjerenja. Kao priroda znanja suprotstavljene su dvije teze: znanje može dosegnuti konačan oblik i znanje ne može dosegnuti konačan oblik, već je proces. U odnosu na kontradiktorne pojmove znanjestanje i znanje-proces, mogu se odrediti ciljevi obrazovanja i njihova ostvarivost: metodički ostvariv, ali manje vrijedan cilj usvajanja znanja, i epistemološki opravdan, ali neostvariv cilj stjecanja sposobnosti proširenja spoznaje, tj. naučiti učiti. Vrijednosna dimenzija znanja i njena implikacija na ostvarivanje ciljeva obrazovanja dodatna su kategorija o kojoj također treba promišljati. Izbor ciljeva ovisi o osviještenosti i poznavanju složenosti problematike obrazovanja, a samim time i cjelokupne filozofije odgoja.

Keywords

odgoj; obrazovanje; znanje; ciljevi obrazovanja; usvajanje znanja; (na)učiti učiti; vrijednosna dimenzija znanja

Hrčak ID:

109509

URI

https://hrcak.srce.hr/109509

Publication date:

10.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 3.611 *