Skip to the main content

Original scientific paper

Učenje jezika i romski učenici – primjer Slovenije

Sasa Jazbec ; Faculty of Arts University of Maribor
Branka Čagran ; Faculty of Education University of Maribor
Alja Lipavic Oštir ; Faculty of Arts University of Maribor


Full text: croatian pdf 869 Kb

page 655-692

downloads: 480

cite

Full text: english pdf 869 Kb

page 655-692

downloads: 372

cite


Abstract

Ovaj rad prikazuje teorijsku raspravu i empirijsko istraživanje o tome kako romski učenici rangiraju, shvaćaju i procjenjuju slovenski kao jezik, kako uspješno mogu naučiti slovenski kao službeni jezik i jezik okoline, te kako uspješno mogu naučiti i strane jezike (njemački i engleski) u usporedbi s učenicima koji nisu Romi. U prvome dijelu rada prikazana su teorijska razmišljanja o aktualnim tendencijama u učenju stranoga jezika, o službenome položaju slovenskoga i romskoga jezika u Sloveniji, te o utjecajnom didaktičkom pojmu učenja (stranoga) jezika. Ta razmišljanja potkrijepljena su opsežnim kvantitativnim empirijskim istraživanjem koje je obuhvatilo jednu trećinu svih romskih učenika u Sloveniji. Istraživanje je dovelo do očekivanih rezultata i vrlo zanimljivih dodatnih rezultata koji zahtijevaju detaljnu analizu stručnjaka i svih uključenih u obrazovne aktivnosti, a u konačnici mogu dovesti do određenih temeljnih promjena u pojmovima o učenju (stranoga) jezika.

Keywords

djeca u Sloveniji; empirijsko istraživanje; učenje (stranoga) jezika; romski učenici

Hrčak ID:

109273

URI

https://hrcak.srce.hr/109273

Publication date:

24.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.729 *