Original scientific paper
Učenje jezika i romski učenici – primjer Slovenije
Sasa Jazbec
; Faculty of Arts University of Maribor
Branka Čagran
; Faculty of Education University of Maribor
Alja Lipavic Oštir
; Faculty of Arts University of Maribor
Abstract
Ovaj rad prikazuje teorijsku raspravu i empirijsko istraživanje o tome kako romski učenici rangiraju, shvaćaju i procjenjuju slovenski kao jezik, kako uspješno mogu naučiti slovenski kao službeni jezik i jezik okoline, te kako uspješno mogu naučiti i strane jezike (njemački i engleski) u usporedbi s učenicima koji nisu Romi. U prvome dijelu rada prikazana su teorijska razmišljanja o aktualnim tendencijama u učenju stranoga jezika, o službenome položaju slovenskoga i romskoga jezika u Sloveniji, te o utjecajnom didaktičkom pojmu učenja (stranoga) jezika. Ta razmišljanja potkrijepljena su opsežnim kvantitativnim empirijskim istraživanjem koje je obuhvatilo jednu trećinu svih romskih učenika u Sloveniji. Istraživanje je dovelo do očekivanih rezultata i vrlo zanimljivih dodatnih rezultata koji zahtijevaju detaljnu analizu stručnjaka i svih uključenih u obrazovne aktivnosti, a u konačnici mogu dovesti do određenih temeljnih promjena u pojmovima o učenju (stranoga) jezika.
Keywords
djeca u Sloveniji; empirijsko istraživanje; učenje (stranoga) jezika; romski učenici
Hrčak ID:
109273
URI
Publication date:
24.9.2013.
Visits: 2.336 *