Skip to the main content

Original scientific paper

Naracija u djece s posebnim jezičnim teškoćama

Marinka Grobler
Diana Arapović


Full text: croatian pdf 130 Kb

page 17-29

downloads: 1.912

cite


Abstract

Posebne jezične teškoće (nadalje PJT) su razvojni poremećaj različitih profila i stupnjeva izraženosti jezičnih teškoća u kontekstu normalnih kognitivnih sposobnosti, a bez prisutnog poznatog uzroka (Bishop, 1992, Leonard, 1998.) Cilj ovog rada bio je istražiti obilježja naracije i utvrditi razlike između skupine djece s posebnim jezičnim teškoćama i skupine djece urednoga jezičnoga razvoja. Ispitivanje je provedeno na dva uzorka ispitanika. Prvi uzorak činilo je 71 dijete, koje je zbog dijagnosticiranih posebnih jezičnih teškoća na logopedskom tretmanu u Svetovalnom centru i Zavodu za gluhe in naglušne u Ljubljani, dok je kontrolni činilo 71 dijete urednog jezičnog razvoja. Sva djeca su bila polaznici škola s područja uže i šire okolice Ljubljane od prvog do četvrtog razreda. Rezultati su pokazali da se naracija djeca s PJT značajno razlikuje od naracije djece UJR. kako u opširnosti pripovijedanja tako i u kvaliteti.

Keywords

djeca s posebnim jezičnim teškoćama; naracija

Hrčak ID:

10637

URI

https://hrcak.srce.hr/10637

Publication date:

9.10.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 4.199 *