Original scientific paper
Nostalgija kao obilježje Tribusonova autobiografizma
Ivan Bošković
; Faculty of Philosophy - Split, Croatia
Abstract
Tribuson je ponajistaknutiji pisac književne suvremenosti i zacijelo najpopularniji pisac svoga naraštaja. Pozamašnu nisku njegovih naslova gradi nekoliko ontoloških područja: fantastika, krimić i autobiografizam, a realiziraju različite strategije. Jedna od strategija je i nostalgija koju, kao oblik autobiografskog diskursa, posreduju katalogizacija, imenovanje i druge tehnike, po čemu je blizak “postmodernoj osjećajnosti” Pavla Pavličića (Oraić Tolić). U radu je naglasak na knjigama u kojima autor tematizira osobne i generacijske ideologeme - od popularne glazbe (Polagana predaja) i pornografije (Povijest pornografije) do odrastanja u doba velikih ideoloπkih koncepata s radijem, televizijom i oblicima medijske kulture kao vidljivim oblicima (Rani dani, Trava i korov, Ne dao Bog većega zla, Mrtva priroda). U njima se, u primjetnu nostalgičnu ruhu,
isprepleću visoka i niska književnost, (Zumzina) estetika i naučene književne teorije, krupne metafore i patetične pučke rime, ali i miris somerice i kuhanih jaja i kazališne predstave što potvrđuje Mannovu misao da je fikcija oblik “davanja lica vlastitu životu”, način čuvanja vlastitoga identiteta i zalog njegove književne prepoznatljivosti.
Keywords
Goran Tribuson; nostalgija; autobiografija; mitologemi; ideologemi
Hrčak ID:
111139
URI
Publication date:
1.11.2013.
Visits: 2.712 *