Skip to the main content

Review article

Picassov »pogled«. Gledanje, viđenje i vidljivo u Picassovom kubizmu

Katarina Rukavina ; Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 352 Kb

page 215-227

downloads: 834

cite


Abstract

Oslanjanjem na analize Picassovih radova iz dvaju kubističkih faza, u radu se nastoji pokazati u kojoj mjeri Picassova primjena poliperspektivnosti u slikarskom postupku predstavlja odmicanje od uvriježenih normi gledanja kao i od konvencionalnih modela reprezentacije. Pri tome se misli na filozofijski karakter njegove intencije koji proizlazi iz usmjerenosti na pogled kao takav. Naime, objekt Picassove poliperspektivne reprezentacije nije određeni fizički predmet pojavnog svijeta, već naprotiv umjetnikov vlastiti pogled. Prezentnost kretanja vlastitog pogleda u funkciji objekta reprezentacije jest ono što umjetničku praksu legitimira kao način spoznaje. Picassov kubizam s početka XX. stoljeća inaugurira refleksiju gledanja, viđenja i vidljivog u (post) modernoj umjetnosti te time podupire tezu o povijesti pogleda.

Keywords

vizualnost; poliperspektivnost; reprezentacija reprezentacije; povijest pogleda; Pablo Picasso

Hrčak ID:

111196

URI

https://hrcak.srce.hr/111196

Publication date:

24.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.947 *