Skip to the main content

Preliminary communication

Usporedba dimenzija ličnosti srednjoškolaca pomagačkog i općeg usmjerenja

Sven Zenko ; Occupational Health Clinic Terzić


Full text: english pdf 734 Kb

page 205-218

downloads: 408

cite

Full text: croatian pdf 734 Kb

page 205-218

downloads: 404

cite


Abstract

Cilj istraživanja je usporedba dimenzija ličnosti, definiranih petofaktorskim modelom, učenica i učenika srednje medicinske škole, gimnazijalki i gimnazijalaca. S obzirom na to da su se odlučili za pomagačko zanimanje, pretpostavka je da će učenice i učenici srednje medicinske škole postizati više rezultate na ljestvici ugodnosti, dok na ostalim ljestvicama neće biti statistički značajnih razlika. Hipoteza se temelji na rezultatima sličnih istraživanja koja upućuju na to da pojedinci preferiraju tip zanimanja koji se podudara s njihovim osobinama ličnosti. Istraživanje je provedeno na ukupno 203 učenice i učenika. Njih 102 polazilo je medicinsku školu, a 101 je bio iz gimnazije. Za procjenu dimenzija ličnosti korišten je hrvatski oblik BFQ upitnika. Upitnik je primijenjen anonimno, skupno, na satu razredne nastave. Za provjeru dobivenih rezultata korištena je jednostavna analiza varijance. Rezultati su potvrdili očekivanje jer su učenice i učenici koji se obrazuju za pomagačko zanimanje imali statistički značajno više rezultate na ljestvici ugodnosti u odnosu na svoje gimnazijske vršnjake.

Keywords

BFQ; dimenzije ličnosti; petofaktorski model; profesionalni interesi

Hrčak ID:

111362

URI

https://hrcak.srce.hr/111362

Publication date:

30.10.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.633 *