Skip to the main content

Review article

Učitelji u Europi – glavni trendovi, pitanja i izazovi

Vlasta Vizek Vidović ; Institute for Social Research Zagreb
Vlatka Domović ; Faculty of Teacher Education Unversity of Zagreb


Full text: english pdf 821 Kb

page 219-250

downloads: 1.109

cite

Full text: croatian pdf 821 Kb

page 219-250

downloads: 1.790

cite


Abstract

U radu se prikazuju aktualna pitanja i trendovi u razvoju sustava obrazovanja učitelja koji otkrivaju podudaranja među europskim zemljama u tome području, kao i jaz između općih obrazovnih strategija i njihova prevođenja u nacionalne prakse. Najprije se analizira pitanje selekcije budućih učitelja i zadržavanje najbolje osposobljenih pojedinaca u zanimanju, zatim pitanje održivosti kvalitetnog sustava njihova obrazovanja. Najveća usuglašenost među državama u pokušajima da se postigne kvaliteta učitelja pojavila se u inicijalnom obrazovanju učitelja provođenjem "univerzitacije" inicijalnog obrazovanja za sve profile učitelja. Još jedno mjesto podudaranja je oblikovanje zajedničkih načela na kojima počivaju kompetencijski profili učitelja. Četvrto zajedničko pitanje odnosi se na potrebu za poboljšanjem sustava uvođenja u posao i za pružanje supervizijske podrške učiteljima početnicima. Jedno od najistaknutijih pitanja u javnoj raspravi i djelovanju je profesionalizacija poučavanja, uključujući i primjenu mehanizama vanjskog i unutarnjeg vrednovanja učitelja i njihova poučavanja.

Keywords

inicijalno obrazovanje učitelja; profili učiteljskih kompetencija; profesionalizacija poučavanja; trajni profesionalni razvoj učitelja; uvođenje u učiteljsko zanimanje

Hrčak ID:

111357

URI

https://hrcak.srce.hr/111357

Publication date:

30.10.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 6.059 *