Skip to the main content

Preliminary communication

Katolički školski vjeronauk u Poljskoj u odnosu na društvena pitanja

Kazimierz Misiaszek ; Uniwersytet Kardynala Stefana Syszyńskiego, Warszawa, Poljkska


Full text: croatian pdf 555 Kb

page 159-161

downloads: 307

cite


Abstract

O ciljevima i svrsi školskog vjeronauka u Poljskoj govorilo se samo dok se u škole uvodio školski vjeronauk (1990–1991). Možda se upravo stoga u školskoj vjeronaučnoj nastavi (koja se poistovjećuje s katehezom) osobito naglašavaju doktrinarni, liturgijski, moralni i ekleziološki vidovi. Škola je prihvaćena kao područje pastoralnog djelovanja Crkve i mjesto evangelizacije.

Društvena se pitanja u programima pojavljuju samo kao opće formulacije, kao traženje vlastitog mjesta u društvu, prigoda za spominjanje uloge Crkve u životu poljskog naroda ili kao životna pravila u društvu. Nedostatno je razrađen utjecaj katoličke vjere na kulturu i na društveni život. Manjkava je i povezanost moralnog obrazovanja s društvenim obrazovanjem. Primjećuje se da je nastava katoličkog vjeronauka u Poljskoj nedovoljno otvorena za suvremena društvena pitanja, koja su odraz konkretnih problema i briga.

Keywords

školski vjeronauk kao kateheza; pomanjkanje školskih ciljeva u školskom vjeronauku; društveno obrazovanje; vjera i kultura; moralizam

Hrčak ID:

112071

URI

https://hrcak.srce.hr/112071

Publication date:

24.6.2012.

Article data in other languages: german english

Visits: 1.361 *