Skip to the main content

Original scientific paper

Generacijske skupine i njihovi stavovi prema oglašavanju

Ernest Cyril de Run ; Faculty of Economics and Business, University Malaysia Sarawak
Hiram Ting orcid id orcid.org/0000-0002-1389-976X ; Faculty of Economics and Business, University Malaysia Sarawak


Full text: english pdf 185 Kb

page 143-160

downloads: 1.049

cite


Abstract

Istraživanje je usmjereno na otkrivanje stavova prema oglašavanju sa stajališta generacijskih skupina u Sarawaku (Malezija). Studija je provedena u dvije faze: prva za identifikaciju generacijskih skupina u državi, a druga za istraživanje stavova svake skupine prema oglašavanju. Služeći se generacijskim teorijama, kvalitativni je pristup kroz osobne intervjue korišten kao polazište za identificiranje vanjskih događaja koji dovode do stvaranja skupina. Sukladno tome, provedena su 48 intervjua i analiza njihova sadržaja. Rezultati su zatim uključeni u drugu fazu studije istraživanja stavova skupina prema oglašavanju koristeći teoriju razložne akcije. Korišten je kvantitativni pristup istraživanju, a za analizu je prikupljeno 1 410 anketnih upitnika. U početnim nalazima predloženo je pet različitih skupina. One su označene kao moderni-nasljednici (Neoteric-inheritors), prospektivni-uvjeritelji (Prospective-pursuers), društveni-težitelji (Social-strivers), idealistički-borci (Idealistic-strugglers) i borbeni-osuđenici (Battling-lifers), na temelju njihova angažmana u događajima tijekom starenja. Naknadni rezultati pokazuju kako uvjerenja o oglašavanju značajno predviđaju stavove prema oglašavanju i prema namjeri za svaku skupinu. Međutim njihova uvjerenja i stavovi prema oglašavanju značajno su različiti, osobito kod starijih skupina. Istraživanje stoga naglašava implikacije generacijskih različitosti stavova prema oglašavanju.

Keywords

generacijske skupine; oglašavanje; uvjerenja; stavovi; starenje

Hrčak ID:

112088

URI

https://hrcak.srce.hr/112088

Publication date:

20.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.056 *