Skip to the main content

Review article

Teorije utjecaja vremenskih prilika na potrošnju i prodaju u trgovini na malo

Ivana Štulec orcid id orcid.org/0000-0002-6646-505X ; Faculty of Economics and Business, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 151 Kb

page 199-211

downloads: 1.151

cite


Abstract

Vrijeme utječe na četiri osnovne kupovne odluke, tj. što, kada, gdje i u kojoj količini kupiti. Iako trgovina na malo nije tradicionalno shvaćana kao djelatnost izložena vremenskom riziku, rezultati studija pokazuju da vrijeme ima signifikantan utjecaj na posjećenost prodavaonica i prodaju mnogih kategorija proizvoda. U radu su predstavljene teorije utjecaja vremenskih prilika na potrošnju i prodaju u trgovini na malo te je dan pregled rezultata postojećih relevantnih istraživanja. Ukratko, može se zaključiti da utjecaj vremenskih prilika na potrošnju i prodaju u trgovini na malo nije uniforman, već se razlikuje ovisno o mjesecu u godini, kategoriji proizvoda i formatu prodavaonice. Vremenski rizik u trgovini na malo predstavlja nedovoljno istraženo područje. U skladu s time, cilj rada jest razviti svijest o vremenskom riziku u trgovini na malo i postaviti osnovu za daljnja istraživanja.

Keywords

nekatastrofalne vremenske prilike; vremenski rizik; upravljanje vremenskim rizikom; trgovina na malo; vremenske izvedenice

Hrčak ID:

112094

URI

https://hrcak.srce.hr/112094

Publication date:

20.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 2.396 *