Skip to the main content

Original scientific paper

Händel kao «gay ikona» - figura Händela: od kastrata do kontratenora, od tradicije do «monstruoznosti»

Maja Vukušić Zorica


Full text: french pdf 662 Kb

page 49-69

downloads: 782

cite


Abstract

Figura Handela kao gay ikone posljednje je utjelovljenje kompozitora koji je iz simbola
engleske krune i kršćanstva pretvoren u posvećenu fi guru potrage za identitetom,
ponajviše zahvaljujući razvoju gay / lesbian muzikologije (Roussau, Thomas, Harris).
Ostavljajući po strani pitanje biografskog odnosno poetičkog u Handela kojim se bave
gender studies, ovaj tekst pokušava postaviti pitanje fi guracije ove suvremene slike o kompozitoru
posredstvom fenomena kastrata. “Ton” (Derrida) zvijezde barokne opere, koji
podrazumijeva visinu, timbar i intenzitet, suočen je s fi gurom “čudovišta” i “čudovišnosti”,
kako u pismu (DeMarco), tako i na ekranu (fi lm Gérarda Corbiaua Farinelli). Od tradicije
do njenog dislociranja, od kastrata do njegovih suvremenih “supstituta”, kontratenora,
ne zanemarujući ni francusku tradiciju ondašnjih hautes-contre, fi gura Handela pretvara
se u moćnu idejnu platformu, kako povijesnu, tako i generičku (uvelike gendered), kako
fi lozofsku, tako i nužno suvremenu. Handel postaje Orfej, ne isključivo onakav kakvim ga
Harris čini, a kastrat mjesto mogućeg.

Keywords

figura Händela; čudoviste; kastrat; kontratenor; rod

Hrčak ID:

112258

URI

https://hrcak.srce.hr/112258

Publication date:

9.5.2013.

Article data in other languages: french

Visits: 2.091 *