Skip to the main content

Original scientific paper

Efekti direktnog političkog obrazovanja u školama

Vladimir Vujčić ; Faculty of Political Science, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 2.006 Kb

page 115-126

downloads: 353

cite


Abstract

U ovom se radu analiziraju rezultati mnogih istraživanja u svijetu (Hessa i Torneya 1967., Langtona i Jenningsa 1969. i drugih istraživača) o mogućnostima i efektima direktnog političkog odgoja u školama na razvoj raznih dimenzija političke kulture učenika. Pokazalo se da u mnogim istraživanjima nije pronađena jača veza između direktnog političkog obrazovanja i raznih dimenzija političke kulture, ali je to, prema svemu sudeći, posljedica i metodološke neusklađenosti potencijala direktnog političkog obrazovanja i specifičnih kvaliteta pojedinih dimenzija političke kulture. Naime, istraživani su i efekti koji se od takvog obrazovanja vjerojatno ne mogu ni očekivati, pa je iz toga pogrešno suditi o potrebi i ulozi direktnog političkog obrazovanja u školama općenito. Prema tome, potrebna su brojnija, kompleksnija i sofisticiranija istraživanja radi separacije čistijih veza između političkog odgoja (obrazovanja) u školama i njegovih dimenzija (strukture nastavnog programa, nastavnih metoda, itd.) i određenih dimenzija političke kulture. I mali efekti tog obrazovanja mogu biti značajni, o čemu se ponekad ne vodi računa, jer su mnoga istraživanjau svijetu pokazala da se neke temeljne političke orijentacije (na primjer, politička stranačka identifikacija, političko uvjerenje) formiraju dosta rano i izvan školskog konteksta.

Keywords

Hrčak ID:

112996

URI

https://hrcak.srce.hr/112996

Publication date:

1.6.1992.

Article data in other languages: english

Visits: 937 *