Skip to the main content

Review article

Reaktivni i proaktivni stavovi u religioznosti vjeroučitelja

Mirko Barbarić ; Salezijanska klasična gimnazija, Rijeka, Hrvatska


Full text: croatian pdf 675 Kb

page 225-236

downloads: 218

cite


Abstract

Vjeroučitelj je u službi religioznog odgoja. Religioznost je sastavnica njegove profesije. Uloga mu nije nimalo beznačajna. Polazeći od interesa psihologije za religiju i obratno, mi – izabravši kao polazište ovog rada dva psihologijska pravca (frojdovski i humanistički) – kroz njih proučavamo psihologijske potke religioznosti vjeroučitelja. Ukratko osvjetljavamo značenje pojmova reaktivnosti i proaktivnosti upućujući na Allportovu i misao nekih drugih psihologa slične antropološke orijentacije koji naglašavaju pozitivnost ljudske osobe kao i transcendentalne vrijednosti koje karakteriziraju religioznost uopće. Također evidentiramo i osvjetljavamo parametre koji označuju ova dva ključna pojma u njihovoj različitosti. Sagledavamo u kojoj mjeri religioznost vjeroučitelja – kako reaktivna tako i proaktivna – može utjecati na rezultate njegova svekolikog rada. Religioznost vjeroučitelja, ističemo, ima dobro uporište u proaktivnosti. Riječ je o stavu, ponašanju i stvaralačkom mentalitetu za koje plediramo i koji obogaćuju njegovu religioznu stvarnost.

Keywords

religioznost; proaktivnost; reaktivnost; G.W. Allport; vjeroučitelj; psihologija

Hrčak ID:

113121

URI

https://hrcak.srce.hr/113121

Publication date:

14.9.2009.

Article data in other languages: english german

Visits: 935 *