Review article
Obrazovanje i odgoj učitelja i ravnatelja katoličkih škola u Europi
Niko Tunjić
; Salezijanska klasična gimnazija, Rijeka, Hrvatska
Abstract
Izazov koji se postavlja pred europske katoličke škole u trećem tisućljeću odražava njihov broj, razvoj i različitu dinamiku, ovisno o pojedinom okruženju. Katolička škola u Europi treba nastojati slijediti zajednički pravac. Kao duhovne kćeri i sinovi jednog učitelja, Isusa Krista, kršćani su pozvani služiti jedni drugima. Očito je da veći problem predstavlja vjerska nezainteresiranost nego vjerske razlike. U svemu tome bit će korisno voditi računa o viđenju Crkve u novom tisućljeću, posebice Crkve u Europi; o viđenju katoličkog odgoja i njegovoga doprinosa ljudskom razvoju i spasenju u svijetu te o jasnoj teologiji zajedništva kao glavnog mjesta za propovijedanje evanđelja, teologiji koja je snažno potpomognuta empirijskim znanostima.
Ovaj članak želi biti poticaj za davanje odgovora na pitanje kako odgajati nove naraštaje učitelja i ravnatelja koji će nastaviti koristiti ogromni potencijal evangelizacije što ga imaju katoličke škole. To uključuje i ulaganje u formiranje tih osoba. Bude li se to ostvarilo, sljedeći će naraštaji i u građanskom društvu i u Crkvi, biti zahvalni današnjim svojim profesorima i odgojiteljima. Ne uspije li se u tome, ti će isti profesori i odgojitelji biti odgovorni pred jednim i jedinim učiteljem, a to je Isus Krist.
Keywords
katolička škola; obrazovanje i odgoj u katoličkoj školi u Europi
Hrčak ID:
113167
URI
Publication date:
19.3.2008.
Visits: 1.437 *