Skip to the main content

Review article

Novi pristupi računalno potpomognutom podučavanju teme vjerojatnosti s pomoću Buffonova problema

Suat Aşkın ; Faculty of Economics and Administrative Sciences, Adiyaman University


Full text: english pdf 1.160 Kb

page 1099-1120

downloads: 512

cite

Full text: croatian pdf 1.160 Kb

page 1099-1120

downloads: 457

cite


Abstract

Tema 'vjerojatnosti' nije uključena u osnovnoškolske silabe u Rusiji. No, kako se u Rusiji nedavno započeo provoditi bolonjski proces, rusko Ministarstvo znanosti planira uvesti određene promjene u obrazovni sustav. Temeljni cilj takvih promjena jest podučavanje teme 'vjerojatnosti' u osnovnim školama u Rusiji. Ta je tema uključena u silabe osmih razreda u turskom edukacijskom sustavu. U Rusiji se taj predmet, koji je uključen u silabe nekih škola, podučava jednu godinu. Cilj je ovoga istraživanja pokazati da će se taj predmet učinkovitije podučavati u ruskom i turskom obrazovnom sustavu ako se koristi računalno potpomognut sustav za razliku od podučavanja tradicionalnim metodama. Kako bi se ta tema analizirala, pokušalo se riješiti problem Buffonove igle u 'Reno Simulation' programu. Taj je simulacijski program izabran zbog toga što sadrži predmet vjerojatnosti. Program također olakšava analizu predmeta vjerojatnosti. Osim toga, može se reći da je Reno program, na neki način, simulacijski alat za događaje geometrijske vjerojatnosti te da predstavlja čvrstu i fleksibilnu platformu za simulacijske procedure. Program sadrži koncepte oprimjeravanja koji se mogu upotrijebiti kao temelji na kojima se mogu izgraditi različiti scenariji, a simulacije tih modela mogu se lako prikazati u kombinaciji s njihovim algoritmima. Za eksperiment je iz skupine primjera predmeta vjerojatnosti u „Reno Simulation“ programu izabran problem Buffonove igle. Po završetku eksperimenta utvrđeno je da je računalno potpomognuto podučavanje teme vjerojatnosti s pomoću problema Buffonove igle učinkovitije od podučavanja tradicionalnim metodama. Uz pomoć računalno potpomognutog podučavanja ponašanje ruskih i turskih učenika bilo je pozitivno razvijeno.

Keywords

računalno potpomognuto podučavanje; osnovnoškolsko obrazovanje; matematika u obrazovanju; vjerojatnost

Hrčak ID:

113281

URI

https://hrcak.srce.hr/113281

Publication date:

20.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.999 *