Skip to the main content

Review article

Dijalog s učenicima: temeljna odrednica interkulturno osjetljive škole

Ana Širanović ; Odsjek za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 215 Kb

page 191-201

downloads: 1.516

cite

Full text: english pdf 106 Kb

page 202-202

downloads: 287

cite

Full text: german pdf 120 Kb

page 203-203

downloads: 238

cite


Abstract

Postmoderna perspektiva drži da je sve oko nas, a i mi sami, tek slika (a ne objektivno dohvatljiva stvarnost), konstrukcija nastala (među)djelovanjem različitih društveno-povijesnih uvjeta, poput religijskih uvjerenja, znanstvenih kretanja i dominantnih javnih diskursa. No iako se time osporava postojanje apsolutnih istina te relativizira objektivno sagledavanje stvarnosti, to ne znači da društveni konstrukti, poput rase, nisu vrlo stvarni u svojem utjecaju na život nekog društva. Stoga je globalno prepoznata nužnost interkulturnoga pristupa udruženom životu i društvenoj koheziji, koji se često određuje kao sasvim novo poimanje humanog odnosa među ljudima. Taj novi odnos među ljudima prije svega odlikuje istinski dijalog između kultura i između različitih. Svi čimbenici odgoja i obrazovanja, posebice škola, u tom pristupu pokazuju velik transformativni potencijal. Škola koja se brine za najbolji interes svojih učenika i pritom osobitu pozornost posvećuje onima najranjivijima i potencijalno ugroženima, koja pozitivno vrednuje različitosti te dijalog i razmjenu između kultura, je interkulturno osjetljiva. U radu se najprije ukratko obrađuju osobitosti takve škole te se potom argumentira stajalište da je dijalog, koji karakteriziraju zahtjev za ravnopravnim prihvaćanjem dječjeg mišljenja, perspektiva i iskustava i zahtjev za rekonstrukcijom znanja, njezina temeljna odrednica. U zaključnom dijelu rada otvara se pitanje djeteta kao potlačene drugačije osobe i implikacije tog pitanja na odgoj i obrazovanje.

Keywords

interkulturno osjetljiva škola; dijalog; sudjelovanje djece; dijete kao drugačiji

Hrčak ID:

113438

URI

https://hrcak.srce.hr/113438

Publication date:

20.11.2012.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.242 *