Skip to the main content

Original scientific paper

Utjecaj emocionalnih i ponašajnih problema na školski uspjeh učenika

Davor Mikas ; Dječji vrtić Cvrčak, Solin


Full text: croatian pdf 285 Kb

page 83-99

downloads: 4.813

cite

Full text: english pdf 128 Kb

page 100-100

downloads: 353

cite

Full text: german pdf 105 Kb

page 101-101

downloads: 443

cite


Abstract

Emocionalni i ponašajni problemi glavni su uzroci smanjenog školskog postignuća učenika. Istraživanje koje smo proveli imalo je za cilj utvrditi udio i značaj pojedinih prediktora u strukturi školskog neuspjeha. Istraživanje je provedeno u pet osnovnih škola s područja Splitsko-dalmatinske županije. Obuhvaćeno je 427 učenika u 22 razredna odjela sedmog i osmog razreda. Najznačajniji utjecaj na školski uspjeh učenica imaju problemi pažnje, tjelesni problemi, problemi mišljenja, povučenost, tjeskoba/depresivnost, agresivno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Na školski uspjeh dječaka (učenika) primarni utjecaj imaju problemi pažnje, tjeskoba/depresivnost, povučenost, delinkventno ponašanje, eksternalizirani i internalizirani problemi. Učenici i učenice koji imaju više različitih emocionalnih i ponašajnih problema, uglavnom postižu i slabije rezultate u školi. Nastavnici su se pokazali kao najpouzdaniji procjenitelji školskog uspjeha – u odnosu na ostale procjenitelje (roditelje i mlade) njihove procjene imaju značajnu prognostičku vrijednost.

Keywords

CBCL; TRF; YSR; učenici; nastavnici; roditelji; školski uspjeh; adolescencija; internalizirani problemi; eksternalizirani problemi

Hrčak ID:

113443

URI

https://hrcak.srce.hr/113443

Publication date:

20.11.2012.

Article data in other languages: english german

Visits: 9.903 *