Original scientific paper
Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum
Silvana Loka
; Albansko Sveučilište Tirana, Albanija Odsjek za opću psihologiju
Full text: croatian pdf 182 Kb
page 165-171
downloads: 1.275
cite
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 165-171. Available at: https://hrcak.srce.hr/113459 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 12];9(1/2):165-171. Available from: https://hrcak.srce.hr/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 165-171, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/113459. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: english pdf 107 Kb
page 172-172
downloads: 319
cite
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 165-171. Available at: https://hrcak.srce.hr/113459 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 12];9(1/2):165-171. Available from: https://hrcak.srce.hr/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 165-171, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/113459. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: german pdf 107 Kb
page 173-173
downloads: 304
cite
APA 6th Edition
Loka, S. (2012). Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja, 9 (1/2), 165-171. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/113459
MLA 8th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja, vol. 9, no. 1/2, 2012, pp. 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Loka, Silvana. "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum." Pedagogijska istraživanja 9, no. 1/2 (2012): 165-171. https://hrcak.srce.hr/113459
Harvard
Loka, S. (2012). 'Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum', Pedagogijska istraživanja, 9(1/2), pp. 165-171. Available at: https://hrcak.srce.hr/113459 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Loka S. Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2012 [cited 2024 December 12];9(1/2):165-171. Available from: https://hrcak.srce.hr/113459
IEEE
S. Loka, "Promicanje emocionalne kompetencije kao izazov za kurikulum", Pedagogijska istraživanja, vol.9, no. 1/2, pp. 165-171, 2012. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/113459. [Accessed: 12 December 2024]
Abstract
Predloženo je istraživanje analiza kurikuluma za razrede od prvoga do četvrtoga, s obzirom na to kako on promiče razvoj emocionalne kompetencije djeteta. Istraživanje polazi od sljedećih pitanja: jesu li ciljevi, standardi ili očekivani rezultati učeničkih postignuća predviđeni kurikulumom (programi i udžbenici) u skladu s pristupom usmjerenim na emocije; osiguravaju li takvi ciljevi prikladnu potporu emocionalnom razvoju učenika/ica te dopuštaju li takvi „neemocionalni” ciljevi integriranje emocionalnog razvoja s drugim ciljevima. Kvalitativne metode upotrijebljene u ovom istraživanju su: sistematski pregled literature, analiza pet albanskih znanstvenih članaka čiji je fokus razvoj kurikuluma usmjerenog na učenika/icu, analiza sadržaja trinaest udžbenika Društvenih studija od prvoga do četvrtog razreda koji primjenjuju Altertekst te intervjui s četiri stručnjaka iz područja udžbeničkog izdavaštva. Znanstveni članci izabrani su prema sljedećim kriterijima: daju kvalitativne podatke o kurikulumu usmjerenom na učenika/icu te obrađuju holistički razvoj učenika/ice u osnovnoj školi, uključujući i emocionalni razvoj. Zaključci podupiru inicijalnu ideju da udžbenici nisu usmjereni na razvoj učeničke emocionalne kompetencije te je ne smatraju važnim kurikulumskim standardom. Udžbenici ne uzimaju u obzir povezanost školskih postignuća i smanjenja agresivnog ponašanja s promicanjem socijalnih i emocionalnih kompetencija. Dane su preporuke za integriranje usvajanja socijalnih i emocionalnih kompetencija s kognitivnim postignućima te poboljšanje povezanosti teorije i empirijskih nastojanja koja upućuju na važnost emocionalne kompetencije za kognitivna i postignuća u ponašanju učenika/ica.
Keywords
emocionalna kompetencija; kurikulum; bullying; analiza sadržaja; metaanaliza; sistematski pregled literature; intervju
Hrčak ID:
113459
URI
https://hrcak.srce.hr/113459
Publication date:
20.11.2012.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 3.942
*