Skip to the main content

Original scientific paper

Podučavanje vjeronauka glavom, rukama i nogama. Neverbalna komunikacija

Bernhard Jendorff ; Justus-Liebig-Universität, Institut für Katholische Theologie, Gießen, Njemačka


Full text: croatian pdf 101 Kb

page 125-133

downloads: 678

cite


Abstract

Uz pomoć metodičkih udžbenika i materijala za usavršavanje nastavnika, vjeroučitelji se teoretski upoznavaju s osnovama tehnike podučavanja. Uz pomoć microteaching seminara istrenirano djelovanje može prijeći u trajnu naviku. Promjene u ponašanju kod podučavanja postižu se i kognitivnim selektivnim učenjem. To čini suvišnim vježbe kratkih nastavnih sekvenci vjeronaučne nastave. Govor tijela – prije svega gestikulaciju i mimiku – vjeroučitelj treba ponovno otkriti u svojoj raznovrsnoj nastavi kako bi učenicima približio svoje poruke, i to ne samo svojim pripovijedanjem. Stvaranjem primarnog jezika, kultiviranjem govora tijela vjeroučitelj uspostavlja nov tip nastavnika na "vjeronaučnoj" sceni.
Komunikacija se mijenja kad nastavnik odustaje od svoje verbalne dominacije. Deset nastavnih situacija pokazano je primjerima.

Keywords

primjeri neverbalne komunikacije u nastavi vjeronauka; kretanje u učionici; obavijesno pripovijedanje; selektivno učenje; gestikulacija; sadržajna obavijest; komunikacija; govor tijela; obuka nastavnika; vjeronaučna metodika; microteaching; mimika; neverbalni govor; prostorna blizina i udaljenost; uloga vjeroučitelja

Hrčak ID:

113930

URI

https://hrcak.srce.hr/113930

Publication date:

18.6.2001.

Article data in other languages: german

Visits: 2.031 *