Skip to the main content

Original scientific paper

Vjeronaučni udžbenik kao didaktičko sredstvo vjeronaučne nastave

Ante Pavlović ; Teološki institut Mostar, Mostar, Bosna i Hercegovina


Full text: croatian pdf 106 Kb

page 63-73

downloads: 296

cite


Abstract

Vjeronaučni udžbenici imaju svoju povijest, funkciju i učinke. Danas se uglavnom, i u teoriji i u praksi, potvrđuje vrijednost i nužnost prikladnih vjeronaučnih udžbenika za vjeronaučnu nastavu u školama. Oni su specijalan nastavni medij, imaju tipičnu školsku funkciju, nude konkretne ciljeve i sadržaje vjeronaučne nastave za pojedina godišta te posreduju odgojno-obrazovne nakane u okviru školskog poučavanja i učenja. Udžbenici su, uvjetno rečeno, osnovni medij koji učenici imaju u ruci, omogućuju im preglednost gradiva i uvid u cjelinu, proširuju vidike, sadržajno su i kreativno varijabilni, sugeriraju orijentacije, realiziraju didaktičke nakane i omogućuju multimetodičke i multimedijalne pristupe. Uz socijalno učenje, oni omogućuju samostalne, individualne i diferencirane procese učenja i poučavanja. Dakako, vjeronaučni udžbenici ne isključuju nego podrazumijevaju i druge nastavne medije, od tradicionalnih do suvremenih medija tehničko-informacijske orijentacije. I koliko god danas informatička groznica zahvaća svekoliki društveni prostor, pa tako i školu, udžbenik ostaje osnovno sredstvo nastave.

Keywords

vjeronaučni udžbenik; didaktika vjeronaučne nastave

Hrčak ID:

113946

URI

https://hrcak.srce.hr/113946

Publication date:

19.3.2001.

Article data in other languages: german

Visits: 875 *