Skip to the main content

Original scientific paper

Konačna smrt autora: Kreativnost u doba informacijskog društva

Monika Vrečar ; University of primorska, Slovenia


Full text: croatian pdf 390 Kb

page 310-322

downloads: 784

cite


Abstract

Pretpostavimo da je kreativnost rezultat unutarnjeg dijaloga kreativnog pojedinca (autora) iz kojega nastaje nova informacija. No kako onda razumjeti kreativnost danas, kada je naša individualna svijest proširena elektronskim medijima i telemetrijski uključena u “globalni mozak”? Sveprisutnost informacijske i komunikacijske tehnologije omogućuje nam da stvaramo nove informacije brže negoli ikad prije i pohranjujemo ih u forme umjetne memorije, u koje može svatko ući. S obzirom na to čini se da je pojam autorstva prevladan, a unutarnji dijalog zamijenjen intersubjektivnim dijalogom. Držeći se teorije medija Viléma Flussera i Marshalla McLuhana, problematiziram novu paradigmu kreativnosti kakva se razvija u dobu informacijske tehnologije.

Keywords

povećanje komunikacijskih procesa; digitalni materijalizam; demokratizacija proizvodnje informacija; estetika informacija

Hrčak ID:

114783

URI

https://hrcak.srce.hr/114783

Publication date:

2.9.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 1.955 *