Review article
Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta
Anka Jurčević-Lozančić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Full text: croatian pdf 196 Kb
page 271-279
downloads: 5.450
cite
APA 6th Edition
Jurčević-Lozančić, A. (2011). Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 271-279. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/116661
MLA 8th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 2, 2011, pp. 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja 8, no. 2 (2011): 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661
Harvard
Jurčević-Lozančić, A. (2011). 'Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta', Pedagogijska istraživanja, 8(2), pp. 271-279. Available at: https://hrcak.srce.hr/116661 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Jurčević-Lozančić A. Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 November 22];8(2):271-279. Available from: https://hrcak.srce.hr/116661
IEEE
A. Jurčević-Lozančić, "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 2, pp. 271-279, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/116661. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: english pdf 116 Kb
page 280-280
downloads: 348
cite
APA 6th Edition
Jurčević-Lozančić, A. (2011). Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 271-279. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/116661
MLA 8th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 2, 2011, pp. 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja 8, no. 2 (2011): 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661
Harvard
Jurčević-Lozančić, A. (2011). 'Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta', Pedagogijska istraživanja, 8(2), pp. 271-279. Available at: https://hrcak.srce.hr/116661 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Jurčević-Lozančić A. Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 November 22];8(2):271-279. Available from: https://hrcak.srce.hr/116661
IEEE
A. Jurčević-Lozančić, "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 2, pp. 271-279, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/116661. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: german pdf 113 Kb
page 281-281
downloads: 319
cite
APA 6th Edition
Jurčević-Lozančić, A. (2011). Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja, 8 (2), 271-279. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/116661
MLA 8th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 2, 2011, pp. 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Jurčević-Lozančić, Anka. "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta." Pedagogijska istraživanja 8, no. 2 (2011): 271-279. https://hrcak.srce.hr/116661
Harvard
Jurčević-Lozančić, A. (2011). 'Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta', Pedagogijska istraživanja, 8(2), pp. 271-279. Available at: https://hrcak.srce.hr/116661 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Jurčević-Lozančić A. Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 November 22];8(2):271-279. Available from: https://hrcak.srce.hr/116661
IEEE
A. Jurčević-Lozančić, "Teorijski pogledi na razvoj socijalne kompetencije predškolskog djeteta", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 2, pp. 271-279, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/116661. [Accessed: 22 November 2024]
Abstract
Dijete je kreativno i interaktivno biće koje aktivno sudjeluje u svom odgoju i socijalizaciji. Djetetova aktivna priroda prepoznaje se u njegovoj igri, spontanom učenju, istraživanju, znatiželji, maštanju i zamišljanju. Spoznaja da djeca, kao i odrasli, traže odgovore na pitanja koji će pomoći da sama sebe bolje razumiju, potaknula je mnoge autore na istraživanje osobne i socijalne kompetencije jer, kako je poznato, rano djetinjstvo postavlja prve okvire razvoja pojma o sebi, koji će sadržavati pozitivne i negativne elemente, lica i naličja. Rezultati brojnih suvremenih istraživanja pokazuju da postoji intenzivna korelacija između razvoja djetetova postignuća i okruženja koje podupire njegovo učenje. Podržavanje pozitivnih socijalnih interakcija, a posebice uključivanje djeteta u zajedničke aktivnosti koje poboljšavaju i unapređuju njegovo psihotjelesno zdravlje, konstruktivan djetetov doprinos prema sebi i drugima smatra se poželjnim i društveno prihvatljivim, odnosno socijalno kompetentnim ponašanjem. To znači da su socijalno kompetentna ona djeca koja posjeduju socijalno prikladna, poželjna ponašanja i socijalno-lognitivne sposobnosti koje im omogućuju da različita ponašanja primijene na senzibilan način, usklađen s potrebama društva i kulture. U ovom radu elaborirat ćemo važnost poticanja socijalne kompetencije u ranom odgoju te ćemo se osvrnuti na analize navedenog fenomena koje daju suvremeni autori u znanstvenoj literaturi.
Keywords
obitelj; rani odgoj; učenje djeteta; predškolska ustanova; socijalne kompetencije
Hrčak ID:
116661
URI
https://hrcak.srce.hr/116661
Publication date:
23.11.2011.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 10.107
*