Skip to the main content

Review article

Kompetencije odgojitelja djece rane i predškolske dobi za inkluzivnu praksu

Dejana Bouillet ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 260 Kb

page 323-338

downloads: 5.595

cite

Full text: english pdf 96 Kb

page 339-339

downloads: 751

cite

Full text: german pdf 93 Kb

page 340-340

downloads: 309

cite


Abstract

Smisao ovoga rada je analiza manifestiranja profesionalnih kompetencija odgajatelja djece rane i predškolske dobi za kvalitetnu inkluzivnu praksu u hrvatskim predškolskim ustanovama. Osnova rada je hipoteza da se uz višu razinu manifestiranja profesionalnih kompetencija odgajatelja značajnih za inkluzivnu praksu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja veže uspješnije socijalno funkcioniranje djece s posebnim potrebama. Hipoteza je provjerena manjim istraživanjem provedenom putem procjena 93 odgajatelja i djece s posebnim potrebama u hrvatskim vrtićima. Faktorskim analizama je utvrđeno da su među kompetencijama odgajatelja osobito važne suradnja s obiteljima i stručnjacima, usklađivanje kurikuluma s individualnim potrebama djece, promicanje inkluzivne kulture u vrtiću i aktivno sudjelovanje odgajatelja u procjenama posebnih potreba djece. U pogledu socijalnog funkcioniranja djece pokazalo se da su njihova osnovna obilježja neprilagođeno/integrirano ponašanje te razina primjerenosti psihosocijalnog razvoja djeteta. Dobiveni rezultati potvrdili su postavljenu hipotezu. Utvrđeno je, nadalje, da se odgajatelji međusobno znatno razlikuju u stupnju manifestiranja profesionalnih kompetencija za inkluzivnu praksu te da djeca s posebnim potrebama mogu, ali ne moraju imati socijalizacijske teškoće. S time u vezi autorica nudi smjernice za unaprjeđivanje inkluzivne prakse u hrvatskim predškolskim ustanovama.

Keywords

kompetencije odgajatelja predškolske djece; inkluzivna praksa; socijalno funkcioniranje djece s posebnim potrebama

Hrčak ID:

116665

URI

https://hrcak.srce.hr/116665

Publication date:

23.11.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 13.665 *