Skip to the main content

Preliminary communication

Kultura vrtića – sustav koji se kontinuirano mijenja i uči

Lidija Vujičić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 188 Kb

page 231-238

downloads: 4.498

cite

Full text: english pdf 115 Kb

page 239-239

downloads: 361

cite

Full text: german pdf 112 Kb

page 240-240

downloads: 293

cite


Abstract

U radu raspravljamo o kulturi vrtića kao ljudskoj zajednici, jednom živom sustavu, prepoznatljivom po međusobnim odnosima ljudi, njihovu zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okruženju, te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. Koncepciju kulture vrtića izravno povezujemo s fi lozofi jom organizacijskog učenja i sustavnim poimanjem, propitujemo može li i kako institucijski razvoj kulture vrtića biti samoorganizirajući. U tom kontekstu podržavamo programe stručnog usavršavanja koje će inicirati i voditi sami odgajatelji i ostali neposredni sudionici ovoga procesa (članovi stručnog tima, ravnatelji) u njihovim ustanovama, ali i ustanovama s kojima žele surađivati na način da ne samo da vode organizaciju (samoorganizacija), nego i kontinuirano iniciraju promjene da bi se što bolje prilagodili potrebama konkretne odgojne grupe, djeteta i vrtića (samoinicirajuće i samousavršavajuće promjene). Zalažemo se za sustavni pristup umreženoj zajednici koja uči i promovira sustavno razmišljanje u akciji, kao dio integrirane strategije za promjene strukture i kulture institucija za rani i predškolski odgoj i obrazovanje.

Keywords

institucijski razvoj; kultura vrtića; samoorganiziranje; sustavno poimanje; umrežena zajednica

Hrčak ID:

116667

URI

https://hrcak.srce.hr/116667

Publication date:

23.11.2011.

Article data in other languages: english german

Visits: 8.856 *