Media studies, Vol. 4 No. 8, 2013.
Preliminary communication
Kvantitativna analiza sadržaja komunikacijskih obrazaca na Facebooku: Studija slučaja Vlade Republike Hrvatske
Mato Brautović
; University of Dubrovnik, Department of Mass Communication, Dubrovnik, Croatia
Romana John
; PhD student at the University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb, Croatia
Iva Milanović-Litre
orcid.org/0000-0003-3789-4848
; PhD student at the University of Osijek, Interdisciplinary Postgraduate Doctoral Study of Communication Science, Osijek, Croatia
Abstract
razdoblju sve intenzivnijeg uključivanja građana u demokratske procese Facebook postaje sve važniji alat političara, točnije vlada, u političkom odlučivanju. Facebook može osnažiti političku participaciju, no mnoge ga vlade ne koriste na ispravan način, već samo objavljuju informacije online i ne povezuju se sa svojim građanima, u ovom slučaju – fanovima. Ovaj rad prikazuje način na koji Vlada Republike Hrvatske koristi Facebook te komunikacijske obrasce koji proizlaze iz djelovanja Vlade. Iz kvantitativne analize 20 546 objava (posts) i 52 311 komentara proizlazi da Vlada RH isključivo koristi jednosmjerni model komuniciranja. Istraživanjem je utvrđeno da se u ovom specifičnom slučaju nije potvrdilo uobičajeno pravilo 90-9-1 kojim se internetska publika svrstava u određene kategorije prema svojoj online participaciji.
Keywords
društvene mreže; Facebook; politička participacija; e-vlada; komunikacijski obrasci
Hrčak ID:
118045
URI
Publication date:
17.12.2013.
Visits: 4.618 *