Skip to the main content

Preliminary communication

Kvantitativna analiza sadržaja komunikacijskih obrazaca na Facebooku: Studija slučaja Vlade Republike Hrvatske

Mato Brautović ; University of Dubrovnik, Department of Mass Communication, Dubrovnik, Croatia
Romana John ; PhD student at the University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Zagreb, Croatia
Iva Milanović-Litre orcid id orcid.org/0000-0003-3789-4848 ; PhD student at the University of Osijek, Interdisciplinary Postgraduate Doctoral Study of Communication Science, Osijek, Croatia


Full text: english pdf 232 Kb

page 45-58

downloads: 1.803

cite


Abstract

razdoblju sve intenzivnijeg uključivanja građana u demokratske procese Facebook postaje sve važniji alat političara, točnije vlada, u političkom odlučivanju. Facebook može osnažiti političku participaciju, no mnoge ga vlade ne koriste na ispravan način, već samo objavljuju informacije online i ne povezuju se sa svojim građanima, u ovom slučaju – fanovima. Ovaj rad prikazuje način na koji Vlada Republike Hrvatske koristi Facebook te komunikacijske obrasce koji proizlaze iz djelovanja Vlade. Iz kvantitativne analize 20 546 objava (posts) i 52 311 komentara proizlazi da Vlada RH isključivo koristi jednosmjerni model komuniciranja. Istraživanjem je utvrđeno da se u ovom specifičnom slučaju nije potvrdilo uobičajeno pravilo 90-9-1 kojim se internetska publika svrstava u određene kategorije prema svojoj online participaciji.

Keywords

društvene mreže; Facebook; politička participacija; e-vlada; komunikacijski obrasci

Hrčak ID:

118045

URI

https://hrcak.srce.hr/118045

Publication date:

17.12.2013.

Article data in other languages: english

Visits: 4.015 *