Skip to the main content

Review article

Interkulturalni pedagoški odgovor na kompleksno društvo

Agostino Portera ; Odsjek za obrazovne znanosti, Centar za interkulturalni studij Sveučilište u Veroni, Italija


Full text: croatian pdf 106 Kb

page 33-33

downloads: 413

cite

Full text: english pdf 108 Kb

page 34-34

downloads: 254

cite

Full text: german pdf 108 Kb

page 35-35

downloads: 229

cite

Full text: italian pdf 248 Kb

page 19-32

downloads: 4.084

cite


Abstract

Za razliku od općeg mišljenja, pojava globalizacije i pluralnih društava nije samo utjecala na duboke i dramatične promjene u gospodarsko-radnom području, već se posebno odrazila na čovjeka u čitavoj njegovoj kompleksnosti: u odnosu na suživot, način spoznaje i razumijevanja znanja i kulture, odnosa, komunikacije i identiteta. Slijedom sve češćih migracija i stvaranja multietničkih i multikulturalnih društava, svjedoci smo i sve učestalijih sukoba i krize vrijednosti, koji, čini se, dotiču svakog pojedinca, neovisno o zemlji u kojoj živi. Ova kriza, posebno se odražava na odgojnom području (sve više zamijenjena pojmovima spontanosti i “carpe diem”) i pedagogije (čemu služi znanost o odgoju ako su, kako se čini, odgoj i planiranje izgubili smisao i vrijednost?) Temeljna postavka ovoga rada polazi od toga, da ukoliko želimo prepoznati i bolje upravljati promjenama i izazovima globalizacije i multikulturalnim društvima, kako bismo dostigli postavljeni cilj i svrhu, od osobite je važnosti započeti od odgoja i pedagogije. Umjetnost odgoja nije urođena, već se usvaja samo tijekom dugog osposobljavanja, a pedagogija je jedina teorijska disciplina koja svoje određenje temelji na odgojivosti pojedinca, utvrdivši cilj, metode, sredstva, načine interakcije, okolinu.

Keywords

globalizacija; migracija; identitet; interkulturalni odgoj; interkulturalna pedagogija; upravljanje sukobima

Hrčak ID:

118075

URI

https://hrcak.srce.hr/118075

Publication date:

23.5.2011.

Article data in other languages: english german italian

Visits: 6.303 *