Preliminary communication
Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima
Neven Hrvatić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 207 Kb
page 7-17
downloads: 1.593
cite
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2011). Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 7-17. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118081
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081. Accessed 21 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081
Harvard
Hrvatić, N. (2011). 'Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 7-17. Available at: https://hrcak.srce.hr/118081 (Accessed 21 November 2024)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 November 21];8(1):7-17. Available from: https://hrcak.srce.hr/118081
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 7-17, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118081. [Accessed: 21 November 2024]
Full text: english pdf 124 Kb
page 17-17
downloads: 316
cite
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2011). Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 7-17. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118081
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081. Accessed 21 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081
Harvard
Hrvatić, N. (2011). 'Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 7-17. Available at: https://hrcak.srce.hr/118081 (Accessed 21 November 2024)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 November 21];8(1):7-17. Available from: https://hrcak.srce.hr/118081
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 7-17, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118081. [Accessed: 21 November 2024]
Full text: german pdf 107 Kb
page 18-18
downloads: 284
cite
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2011). Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja, 8 (1), 7-17. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118081
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja, vol. 8, no. 1, 2011, pp. 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081. Accessed 21 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima." Pedagogijska istraživanja 8, no. 1 (2011): 7-17. https://hrcak.srce.hr/118081
Harvard
Hrvatić, N. (2011). 'Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima', Pedagogijska istraživanja, 8(1), pp. 7-17. Available at: https://hrcak.srce.hr/118081 (Accessed 21 November 2024)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2011 [cited 2024 November 21];8(1):7-17. Available from: https://hrcak.srce.hr/118081
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima", Pedagogijska istraživanja, vol.8, no. 1, pp. 7-17, 2011. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118081. [Accessed: 21 November 2024]
Abstract
Znanstveni projekt “Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima” (2007-2011) obuhvatio je tri temeljna dijela istraživanja: interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma (obilježja nacionalne kulture prema Hofstedeovu modelu), odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj (socijalna distanca i interkulturalni odnosi, kao i specifi čnosti odgoja i obrazovanja Roma) i interkulturalne kompetencije pedagoga (učitelja). Interkulturalni odgoj i obrazovanje su nezaobilazni činitelji u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura i uspostavljanja pozitivnih relacija, a temeljna pitanja interkulturalnoga obrazovanja i obrazovanja na manjinskim jezicima proizlaze iz prihvaćenoga odnosa, stava prema multikulturalnom društvu. Koncepcija interkulturalnoga odgoja i obrazovanja u velikoj će mjeri ovisiti o nastavnim sadržajima, modelima, strategijama... interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji, implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi i interkulturalnoj zajednici. U strukturi nacionalnog kurikuluma i (su)konstrukciji školskog kurikuluma interkulturalni odnosi i obrazovanje na manjinskim jezicima predstavljaju jednu od temeljenih odrednica. Važno je da preobrazba obrazovnog sustava, osim niza demokratsko pluralnih zahtjeva, poklanja mnogo veću pozornost upravo kulturalnoj osjetljivosti koja će zadovoljavati odgojne potrebe svakog pojedinca, a kao odgojni učinak u mladima razvijati poštovanje, uvažavanje i pozitivan stav prema ostalim etnicitetima, njihovim obilježjima i kulturama.
Keywords
interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; obrazovanje na manjinskim jezicima; kulturna raznolikost
Hrčak ID:
118081
URI
https://hrcak.srce.hr/118081
Publication date:
23.5.2011.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 4.961
*