Preliminary communication
Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji
Ante Kolak
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 212 Kb
page 243-252
downloads: 14.763
cite
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 243-252. Available at: https://hrcak.srce.hr/118087 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 25];7(2):243-252. Available from: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 243-252, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118087. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: english pdf 97 Kb
page 253-253
downloads: 407
cite
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 243-252. Available at: https://hrcak.srce.hr/118087 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 25];7(2):243-252. Available from: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 243-252, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118087. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: german pdf 97 Kb
page 254-254
downloads: 409
cite
APA 6th Edition
Kolak, A. (2010). Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 243-252. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118087
MLA 8th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Kolak, Ante. "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 243-252. https://hrcak.srce.hr/118087
Harvard
Kolak, A. (2010). 'Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 243-252. Available at: https://hrcak.srce.hr/118087 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Kolak A. Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 25];7(2):243-252. Available from: https://hrcak.srce.hr/118087
IEEE
A. Kolak, "Sociometrijski status učenika u razrednom odjelu i školskoj hijerarhiji", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 243-252, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118087. [Accessed: 25 November 2024]
Abstract
U teorijskom dijelu ovoga rada razmatraju se dimenzije osnovne strukture društva vidljive u školskoj hijerarhiji pri čemu se posebna pozornost pridaje statusu učenika koji čine razrednu elitu. U razdoblju kad djeca postaju učenici, a time i dio školske hijerarhije, počinju uspostavljati intenzivnije socijalne kontakte izvan obitelji te počinje snažnije djelovati utjecaj vršnjaka na njihov socijalni, intelektualni, moralni i emocionalni razvoj. U školskim se razrednim odjelima razvija diferencirana socijalna struktura koju potvrđuje sociometrijski status učenika čije je utvrđivanje cilj u empirijskom dijelu ovoga rada. Sociometrijski se status utvrdio na relaciji prihvaćanja (popularnosti) te odbijanja (izoliranosti ili odbačenosti) učenika razredne nastave. Identificirane su varijable koje mogu utjecati na indeks sociometrijskog statusa učenika (darovitost pojedinca i dob učenika). Istaknuta je važnost vršnjačke prihvaćenosti, kao socijalnog resursa koji olakšava druga životna postignuća, kao i značaj kurikuluma socijalnih odnosa u razvoju učenikove socijalne kompetencije.
Keywords
razredna elita; sociometrijski status; razredni odjeli; međuvršnjački odnosi
Hrčak ID:
118087
URI
https://hrcak.srce.hr/118087
Publication date:
29.12.2010.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 20.633
*