Preliminary communication
Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju
Siniša Opić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Full text: croatian pdf 202 Kb
page 219-228
downloads: 2.158
cite
APA 6th Edition
Opić, S. (2010). Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 219-228. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118095
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095
Harvard
Opić, S. (2010). 'Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 219-228. Available at: https://hrcak.srce.hr/118095 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Opić S. Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 December 22];7(2):219-228. Available from: https://hrcak.srce.hr/118095
IEEE
S. Opić, "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 219-228, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118095. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: english pdf 97 Kb
page 229-229
downloads: 316
cite
APA 6th Edition
Opić, S. (2010). Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 219-228. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118095
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095
Harvard
Opić, S. (2010). 'Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 219-228. Available at: https://hrcak.srce.hr/118095 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Opić S. Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 December 22];7(2):219-228. Available from: https://hrcak.srce.hr/118095
IEEE
S. Opić, "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 219-228, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118095. [Accessed: 22 December 2024]
Full text: german pdf 97 Kb
page 230-230
downloads: 291
cite
APA 6th Edition
Opić, S. (2010). Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 219-228. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118095
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 2, 2010, pp. 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095. Accessed 22 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, no. 2 (2010): 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095
Harvard
Opić, S. (2010). 'Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(2), pp. 219-228. Available at: https://hrcak.srce.hr/118095 (Accessed 22 December 2024)
Vancouver
Opić S. Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 December 22];7(2):219-228. Available from: https://hrcak.srce.hr/118095
IEEE
S. Opić, "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 2, pp. 219-228, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118095. [Accessed: 22 December 2024]
Abstract
Razvoj socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju je osnovna zadaća škole, a ne manje važna popratna pojava procesa odgoja i obrazovanja. U radu je opisana uloga i važnost razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju kao model obogaćenog okruženja koji potiče razvoj moždanih veza. Naglašava se da socijalna kompetencija korelira s kognitivnim razvojem djeteta, a ne kao izdvojeno područje razvoja (socijalnog). Kako u nas ne postoji jedinstveni model razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju, u radu je prikazan mogući program „Biti prijatelj”. Model je razrađen kroz sastavnice kvalitetne nastave: učenje u timu, iskustveno učenje, javno izlaganje, prosocijalno ponašanje, samokontrola i kvalitetna komunikacija. Navedena je lista realiziranih tema koje učenici popunjavaju i jedanput mjesečno javno izlažu pred razredom te o realiziranim aktivnostima vode diskusiju. Ta lista daje učitelju, roditeljima i učenicima povratnu informaciju o realiziranim aktivnostima čiji je zadatak razvoj socijalne kompetencije učenika. Model „Biti prijatelj” je prikaz mogućeg programa razvoja socijalne kompetencije pa njegove odrednice i specifičnosti mogu poslužiti u izradi novih (službenih) programa.
Keywords
socijalna kompetencija; kurikulum; interakcija; model „Biti prijatelj”; primarno obrazovanje
Hrčak ID:
118095
URI
https://hrcak.srce.hr/118095
Publication date:
29.12.2010.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.448
*