Skip to the main content

Preliminary communication

Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju

Siniša Opić ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 219-228

downloads: 2.141

cite

Full text: english pdf 97 Kb

page 229-229

downloads: 313

cite

Full text: german pdf 97 Kb

page 230-230

downloads: 290

cite


Abstract

Razvoj socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju je osnovna zadaća škole, a ne manje važna popratna pojava procesa odgoja i obrazovanja. U radu je opisana uloga i važnost razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju kao model obogaćenog okruženja koji potiče razvoj moždanih veza. Naglašava se da socijalna kompetencija korelira s kognitivnim razvojem djeteta, a ne kao izdvojeno područje razvoja (socijalnog). Kako u nas ne postoji jedinstveni model razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju, u radu je prikazan mogući program „Biti prijatelj”. Model je razrađen kroz sastavnice kvalitetne nastave: učenje u timu, iskustveno učenje, javno izlaganje, prosocijalno ponašanje, samokontrola i kvalitetna komunikacija. Navedena je lista realiziranih tema koje učenici popunjavaju i jedanput mjesečno javno izlažu pred razredom te o realiziranim aktivnostima vode diskusiju. Ta lista daje učitelju, roditeljima i učenicima povratnu informaciju o realiziranim aktivnostima čiji je zadatak razvoj socijalne kompetencije učenika. Model „Biti prijatelj” je prikaz mogućeg programa razvoja socijalne kompetencije pa njegove odrednice i specifičnosti mogu poslužiti u izradi novih (službenih) programa.

Keywords

socijalna kompetencija; kurikulum; interakcija; model „Biti prijatelj”; primarno obrazovanje

Hrčak ID:

118095

URI

https://hrcak.srce.hr/118095

Publication date:

29.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.365 *