Prethodno priopćenje
Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju
Siniša Opić
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb
str. 219-228
preuzimanja: 2.141
citiraj
APA 6th Edition
Opić, S. (2010). Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 219-228. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118095
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095
Harvard
Opić, S. (2010). 'Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 219-228. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118095 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Opić S. Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):219-228. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118095
IEEE
S. Opić, "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 219-228, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118095. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 97 Kb
str. 229-229
preuzimanja: 313
citiraj
APA 6th Edition
Opić, S. (2010). Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 219-228. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118095
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095
Harvard
Opić, S. (2010). 'Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 219-228. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118095 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Opić S. Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):219-228. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118095
IEEE
S. Opić, "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 219-228, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118095. [Citirano: 22.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 97 Kb
str. 230-230
preuzimanja: 290
citiraj
APA 6th Edition
Opić, S. (2010). Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja, 7 (2), 219-228. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118095
MLA 8th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, br. 2, 2010, str. 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095. Citirano 22.11.2024.
Chicago 17th Edition
Opić, Siniša. "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju." Pedagogijska istraživanja 7, br. 2 (2010): 219-228. https://hrcak.srce.hr/118095
Harvard
Opić, S. (2010). 'Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju', Pedagogijska istraživanja, 7(2), str. 219-228. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118095 (Datum pristupa: 22.11.2024.)
Vancouver
Opić S. Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [pristupljeno 22.11.2024.];7(2):219-228. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118095
IEEE
S. Opić, "Mogući program razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju", Pedagogijska istraživanja, vol.7, br. 2, str. 219-228, 2010. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118095. [Citirano: 22.11.2024.]
Sažetak
Razvoj socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju je osnovna zadaća škole, a ne manje važna popratna pojava procesa odgoja i obrazovanja. U radu je opisana uloga i važnost razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju kao model obogaćenog okruženja koji potiče razvoj moždanih veza. Naglašava se da socijalna kompetencija korelira s kognitivnim razvojem djeteta, a ne kao izdvojeno područje razvoja (socijalnog). Kako u nas ne postoji jedinstveni model razvoja socijalne kompetencije učenika u primarnom obrazovanju, u radu je prikazan mogući program „Biti prijatelj”. Model je razrađen kroz sastavnice kvalitetne nastave: učenje u timu, iskustveno učenje, javno izlaganje, prosocijalno ponašanje, samokontrola i kvalitetna komunikacija. Navedena je lista realiziranih tema koje učenici popunjavaju i jedanput mjesečno javno izlažu pred razredom te o realiziranim aktivnostima vode diskusiju. Ta lista daje učitelju, roditeljima i učenicima povratnu informaciju o realiziranim aktivnostima čiji je zadatak razvoj socijalne kompetencije učenika. Model „Biti prijatelj” je prikaz mogućeg programa razvoja socijalne kompetencije pa njegove odrednice i specifičnosti mogu poslužiti u izradi novih (službenih) programa.
Ključne riječi
socijalna kompetencija; kurikulum; interakcija; model „Biti prijatelj”; primarno obrazovanje
Hrčak ID:
118095
URI
https://hrcak.srce.hr/118095
Datum izdavanja:
29.12.2010.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 5.365
*