Skip to the main content

Preliminary communication

Kurikulumski registar socijalnih kompetencija u društvenim i školskim okvirima

Vladimir Jurić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 215 Kb

page 177-187

downloads: 1.065

cite

Full text: english pdf 110 Kb

page 188-188

downloads: 248

cite

Full text: german pdf 111 Kb

page 189-189

downloads: 241

cite


Abstract

Razmatranje odnosa socijalnih kompetencija u svjetlu stanja društvene svijesti o tim odnosima i školskih okvira s kojima je ova svijest recipročno povezana, upozorava nas na vrlo složenu dinamiku spomenutih sfera. Relativna školska autonomija omogućuje promicanje idealne slike i takvo odgojno djelovanje na osnovi kurikuluma socijalnih kompetencija, koje se usmjeruje spram idealne slike i pokušava razviti personalnu autonomiju učenika glede socijalnih kompetencija zbog daljeg snalaženja u širem društvenom okruženju. Stoga se u ovom radu naglašavaju optimistična usmjerenja škole i neki „sivi tonovi” koji stoje nasuprot školskim institucijskim intencijama kako bi se razvila odgojna praksa s realističnim konceptom utemeljenim u školskom kurikulumu socijalnih kompetencija. Razumljivo je stoga što se u ovom radu propituje određenje sintagme socijalna kompetencija, razmatraju se uloge subjekata okupljenih na „zadatku” izgradnje socijalnih kompetencija u svjetlu normativnog pristupa kao i u svjetlu kreativnog čina u kojemu se isprepleću utjecaji brojnih čimbenika. Posebno se naglašava važnost operacionalizacije putova i definiranje ciljeva socijalnog učenja temeljem kurikularne razrade zbog učinkovitosti postignuća i nužnog suglasja u odgojnom djelovanju.

Keywords

socijalni kurikulum; socijalno učenje; socijalne vještine; socijalna kompetencija; funkcije škole; školske socijalne skupine

Hrčak ID:

118098

URI

https://hrcak.srce.hr/118098

Publication date:

29.12.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.212 *