Skip to the main content

Review article

Značajke suvremenog naspram tradicionalnog kurikuluma ranog odgoja

Biserka Petrović-Sočo ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za odgajateljski studij


Full text: croatian pdf 759 Kb

page 123-136

downloads: 10.635

cite

Full text: english pdf 427 Kb

page 137-137

downloads: 1.615

cite

Full text: german pdf 427 Kb

page 138-138

downloads: 318

cite


Abstract

U radu se polazi od pojašnjenja stare i nove paradigme na kojima se temelje kurikulumi ranoga odgoja. Dok tradicionalni kurikulum polazi od biheviorizma i poučavanja djece prenošenjem znanja, suvremeni kurikulum se temelji na humanističko-razvojnoj koncepciji ranoga odgoja, usmjerenoj djetetu i su-konstruiranju znanja. U svezi s tim se dalje paralelno prikazuju i uspoređuju značajke nekih dimenzija tradicionalnog i suvremenog kurikuluma kao što su: filozofija kurikuluma, svojstva tradicionalno i suvremeno organiziranoga institucijskoga konteksta, socijalne interakcije, uloge odgojitelja, metode učenja, suradnje s roditeljima i drugih dimenzija te njihovo djelovanje na dječje ponašanje i učenje. Autorica se u radu zalaže za humanističko-razvojni kurikulum koji teži emancipaciji djece i odgojitelja.

Keywords

tradicionalni kurikulum; suvremeni kurikulum; biheviorizam; humanističko-razvojna koncepcija; učenje djece rane dobi

Hrčak ID:

118104

URI

https://hrcak.srce.hr/118104

Publication date:

22.12.2009.

Article data in other languages: english german

Visits: 19.306 *