Skip to the main content

Review article

Višestruke inteligencije i ekološka inteligencija

Josip Milat ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 744 Kb

page 47-55

downloads: 1.550

cite

Full text: english pdf 618 Kb

page 56-56

downloads: 221

cite

Full text: german pdf 618 Kb

page 56-56

downloads: 218

cite


Abstract

Polazeći od teorije višestrukih inteligencija i njenih pedagoških implikacija te ekologije kao egzistencijalnog problema čovjeka, u radu se na osnovi teorijske analize ukazuje na realnu mogućnost postojanja i razvoja ekološke inteligencije kao specifične inteligencije. Na osnovi društvenog značenja i potrebe ekološkog odgoja, obrazovanja i osposobljavanja za preventivno i kurativno ekološko djelovanje, za što je potrebno razvijati specifične kognitivne sposobnosti, te inteligencije kao pretpostavke za racionalno ekološko djelovanje i učenje, obrazlaže se potreba istraživanja postojanja, odnosno razvoja ekološke inteligencije. Nakon razmatranja psihologijskih i ekologijskih teorija, kao argumenti se navode, prema Gardnerovoj Preglednoj karti teorije višestrukih inteligencija, traženi kriteriji i prepoznatljiva obilježja ekološke inteligencije. Na osnovi analize i prikaza navedenih kriterija zaključuje se da ekološka inteligencija ispunjava gotovo u potpunosti sve tražene kriterije. U zaključku se predlaže pokretanje psihologijskih i pedagogijskih istraživanja ekološke inteligencije.

Keywords

inteligencija; višestruka inteligencija; ekologija; ekološka inteligencija; učenje; razvoj

Hrčak ID:

118107

URI

https://hrcak.srce.hr/118107

Publication date:

22.12.2009.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.289 *