Original scientific paper
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
Ana Sekulić-Majurec
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 833 Kb
page 203-214
downloads: 1.404
cite
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2007). Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 203-214. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118285
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2007). 'Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 203-214. Available at: https://hrcak.srce.hr/118285 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 November 25];4(2):203-214. Available from: https://hrcak.srce.hr/118285
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 203-214, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118285. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: english pdf 716 Kb
page 214-214
downloads: 470
cite
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2007). Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 203-214. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118285
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2007). 'Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 203-214. Available at: https://hrcak.srce.hr/118285 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 November 25];4(2):203-214. Available from: https://hrcak.srce.hr/118285
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 203-214, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118285. [Accessed: 25 November 2024]
Full text: german pdf 470 Kb
page 215-215
downloads: 308
cite
APA 6th Edition
Sekulić-Majurec, A. (2007). Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 203-214. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118285
MLA 8th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285. Accessed 25 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Sekulić-Majurec, Ana. "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 203-214. https://hrcak.srce.hr/118285
Harvard
Sekulić-Majurec, A. (2007). 'Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 203-214. Available at: https://hrcak.srce.hr/118285 (Accessed 25 November 2024)
Vancouver
Sekulić-Majurec A. Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 November 25];4(2):203-214. Available from: https://hrcak.srce.hr/118285
IEEE
A. Sekulić-Majurec, "Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 203-214, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118285. [Accessed: 25 November 2024]
Abstract
Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan „ratom paradigmi”. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, „znanstvena” i „humanistička”, najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u pedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.
Keywords
pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje
Hrčak ID:
118285
URI
https://hrcak.srce.hr/118285
Publication date:
21.12.2007.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 4.229
*