Skip to the main content

Original scientific paper

Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja

Ana Sekulić-Majurec ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 833 Kb

page 203-214

downloads: 1.404

cite

Full text: english pdf 716 Kb

page 214-214

downloads: 470

cite

Full text: german pdf 470 Kb

page 215-215

downloads: 308

cite


Abstract

Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan „ratom paradigmi”. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, „znanstvena” i „humanistička”, najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u pedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.

Keywords

pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje

Hrčak ID:

118285

URI

https://hrcak.srce.hr/118285

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.229 *