Skip to the main content

Review article

Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj

Dubravka Tischler ; Osnovna škola Petra Zrinskog, Zagreb


Full text: croatian pdf 776 Kb

page 293-298

downloads: 1.372

cite

Full text: english pdf 716 Kb

page 298-298

downloads: 427

cite

Full text: german pdf 470 Kb

page 299-299

downloads: 287

cite


Abstract

U radu se problematizira direktivan pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole, kojim se sputava kreativnost i autonomija učitelja, što u kontekstu prosvjetne politike, koja pretendira cjeloživotnom obrazovanju, znači podupiranje formalizma u pristupu trajnom profesionalnom razvoju učitelja te nije doprinos profesionalnim kompetencijama učitelja. Odgojno stvaralaštvo u nastavi i učitelj kao osnovni pokretač odgojnog stvaralaštva u opreci su s izvana propisanim i nametnutim oblicima stručnog usavršavanja. Sputavanjem slobode i autonomije učitelja sputava se i njihova kreativnost u nastavi te učitelji postaju izvršitelji gotovih, unaprijed programiranih naputaka za odgoj, odnosno obrazovanje. Sa stajališta cjeloživotnog učenja, kojim se kroz kontinuitet profesionalnog razvoja želi potaknuti samorazvoj pojedinca, različiti oblici stručnog usavršavanja učitelja mogu biti važni i ostvarivati svoj cilj jedino ako učitelji na njima sudjeluju dobrovoljno i potaknuti unutarnjom motivacijom. U radu se predlaže veća autonomija učitelja u kreiranju osobnoga profesionalnog i stručnog usavršavanja te interaktivni oblici usavršavanja koji potiču kognitivni angažman i rezultiraju stvarnim, a ne formalnim stjecanjem profesionalnih kompetencija učitelja.

Keywords

autonomija učitelja; cjeloživotno obrazovanje; odgojno stvaralaštvo; profesionalne kompetencije; stručno usavršavanje učitelja

Hrčak ID:

118291

URI

https://hrcak.srce.hr/118291

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.077 *