Review article
Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj
Dubravka Tischler
; Osnovna škola Petra Zrinskog, Zagreb
Full text: croatian pdf 776 Kb
page 293-298
downloads: 1.564
cite
APA 6th Edition
Tischler, D. (2007). Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 293-298. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118291
MLA 8th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291
Harvard
Tischler, D. (2007). 'Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 293-298. Available at: https://hrcak.srce.hr/118291 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Tischler D. Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 December 12];4(2):293-298. Available from: https://hrcak.srce.hr/118291
IEEE
D. Tischler, "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 293-298, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118291. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: english pdf 716 Kb
page 298-298
downloads: 493
cite
APA 6th Edition
Tischler, D. (2007). Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 293-298. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118291
MLA 8th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291
Harvard
Tischler, D. (2007). 'Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 293-298. Available at: https://hrcak.srce.hr/118291 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Tischler D. Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 December 12];4(2):293-298. Available from: https://hrcak.srce.hr/118291
IEEE
D. Tischler, "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 293-298, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118291. [Accessed: 12 December 2024]
Full text: german pdf 470 Kb
page 299-299
downloads: 336
cite
APA 6th Edition
Tischler, D. (2007). Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 293-298. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118291
MLA 8th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291. Accessed 12 Dec. 2024.
Chicago 17th Edition
Tischler, Dubravka. "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 293-298. https://hrcak.srce.hr/118291
Harvard
Tischler, D. (2007). 'Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 293-298. Available at: https://hrcak.srce.hr/118291 (Accessed 12 December 2024)
Vancouver
Tischler D. Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 December 12];4(2):293-298. Available from: https://hrcak.srce.hr/118291
IEEE
D. Tischler, "Autonomija učitelja i njihov profesionalni razvoj", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 293-298, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118291. [Accessed: 12 December 2024]
Abstract
U radu se problematizira direktivan pristup stručnom usavršavanju učitelja osnovne škole, kojim se sputava kreativnost i autonomija učitelja, što u kontekstu prosvjetne politike, koja pretendira cjeloživotnom obrazovanju, znači podupiranje formalizma u pristupu trajnom profesionalnom razvoju učitelja te nije doprinos profesionalnim kompetencijama učitelja. Odgojno stvaralaštvo u nastavi i učitelj kao osnovni pokretač odgojnog stvaralaštva u opreci su s izvana propisanim i nametnutim oblicima stručnog usavršavanja. Sputavanjem slobode i autonomije učitelja sputava se i njihova kreativnost u nastavi te učitelji postaju izvršitelji gotovih, unaprijed programiranih naputaka za odgoj, odnosno obrazovanje. Sa stajališta cjeloživotnog učenja, kojim se kroz kontinuitet profesionalnog razvoja želi potaknuti samorazvoj pojedinca, različiti oblici stručnog usavršavanja učitelja mogu biti važni i ostvarivati svoj cilj jedino ako učitelji na njima sudjeluju dobrovoljno i potaknuti unutarnjom motivacijom. U radu se predlaže veća autonomija učitelja u kreiranju osobnoga profesionalnog i stručnog usavršavanja te interaktivni oblici usavršavanja koji potiču kognitivni angažman i rezultiraju stvarnim, a ne formalnim stjecanjem profesionalnih kompetencija učitelja.
Keywords
autonomija učitelja; cjeloživotno obrazovanje; odgojno stvaralaštvo; profesionalne kompetencije; stručno usavršavanje učitelja
Hrčak ID:
118291
URI
https://hrcak.srce.hr/118291
Publication date:
21.12.2007.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 5.027
*