Skip to the main content

Review article

Znanje vrijedno znanja – znanje vrijedno poučavanja

Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru Odjel za pedagogiju


Full text: croatian pdf 793 Kb

page 231-237

downloads: 1.962

cite

Full text: english pdf 469 Kb

page 238-238

downloads: 304

cite

Full text: german pdf 469 Kb

page 239-239

downloads: 259

cite


Abstract

Povijest znanja u uvodnom dijelu ilustrira povećavanje znanja kao sveukupnog ljudskog iskustva koje u obrazovni sustav ulazi u oblicima znanja strukturiranoga prema znanostima i znanstvenim disciplinama. U tradicionalnom obrazovanju znanja vrijedna znanja su propozicionalna i proceduralna znanja. Njihova struktura u formalnom obrazovanju je substantivna i sintaktička. Pristupi strukturama znanja usmjereni su na prošlost, sadašnjost i budućnost. Na ovim premisama autorica raspravlja o znanju vrijednom znanja u suvremenim obrazovnim promjenama: u organizaciji i reorganizaciji propozicionalnih i proceduralnih znanja, značenju tacitnog znanja, značenju, ciljevima obrazovanja i pristupa prema učeniku, učenju i poučavanju. Zaključak se odnosi na znanstveni i praktični prostor pedagogije i pedagoga.

Keywords

znanje; propozicionalno znanje; proceduralno znanje; tacitno znanje; organizacija i struktura znanja; obrazovanje

Hrčak ID:

118293

URI

https://hrcak.srce.hr/118293

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.224 *