Review article
Interkulturalna pedagogija: nove paradigme
Neven Hrvatić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju
Full text: croatian pdf 909 Kb
page 241-252
downloads: 2.609
cite
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2007). Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 241-252. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118314
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 241-252. https://hrcak.srce.hr/118314. Accessed 21 May 2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 241-252. https://hrcak.srce.hr/118314
Harvard
Hrvatić, N. (2007). 'Interkulturalna pedagogija: nove paradigme', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 241-252. Available at: https://hrcak.srce.hr/118314 (Accessed 21 May 2024)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 May 21];4(2):241-252. Available from: https://hrcak.srce.hr/118314
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 241-252, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118314. [Accessed: 21 May 2024]
Full text: english pdf 470 Kb
page 253-253
downloads: 2.611
cite
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2007). Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 241-252. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118314
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 241-252. https://hrcak.srce.hr/118314. Accessed 21 May 2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 241-252. https://hrcak.srce.hr/118314
Harvard
Hrvatić, N. (2007). 'Interkulturalna pedagogija: nove paradigme', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 241-252. Available at: https://hrcak.srce.hr/118314 (Accessed 21 May 2024)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 May 21];4(2):241-252. Available from: https://hrcak.srce.hr/118314
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 241-252, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118314. [Accessed: 21 May 2024]
Full text: german pdf 470 Kb
page 254-254
downloads: 250
cite
APA 6th Edition
Hrvatić, N. (2007). Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja, 4 (2), 241-252. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118314
MLA 8th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, no. 2, 2007, pp. 241-252. https://hrcak.srce.hr/118314. Accessed 21 May 2024.
Chicago 17th Edition
Hrvatić, Neven. "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme." Pedagogijska istraživanja 4, no. 2 (2007): 241-252. https://hrcak.srce.hr/118314
Harvard
Hrvatić, N. (2007). 'Interkulturalna pedagogija: nove paradigme', Pedagogijska istraživanja, 4(2), pp. 241-252. Available at: https://hrcak.srce.hr/118314 (Accessed 21 May 2024)
Vancouver
Hrvatić N. Interkulturalna pedagogija: nove paradigme. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [cited 2024 May 21];4(2):241-252. Available from: https://hrcak.srce.hr/118314
IEEE
N. Hrvatić, "Interkulturalna pedagogija: nove paradigme", Pedagogijska istraživanja, vol.4, no. 2, pp. 241-252, 2007. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118314. [Accessed: 21 May 2024]
Abstract
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum. Pojam „interkulturalnoga” podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika – znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja prema interkulturalnoj odgojnoj (školskoj) zajednici.
Keywords
interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; interkulturalne kompetencije učitelja; interkulturalne komunikacije
Hrčak ID:
118314
URI
https://hrcak.srce.hr/118314
Publication date:
21.12.2007.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 7.961
*