Skip to the main content

Review article

Interkulturalna pedagogija: nove paradigme

Neven Hrvatić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 909 Kb

page 241-252

downloads: 2.925

cite

Full text: english pdf 470 Kb

page 253-253

downloads: 2.689

cite

Full text: german pdf 470 Kb

page 254-254

downloads: 302

cite


Abstract

Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum. Pojam „interkulturalnoga” podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnoga pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnoga dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Sukonstrukcija interkulturalnoga kurikuluma temelji se na stečenim iskustvima učenika – znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva. Cilj interkulturalnog obrazovanja nije znanje, već odnos, stav prema znanju, nova konstrukcija i razina znanja prema interkulturalnoj odgojnoj (školskoj) zajednici.

Keywords

interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalni kurikulum; interkulturalne kompetencije učitelja; interkulturalne komunikacije

Hrčak ID:

118314

URI

https://hrcak.srce.hr/118314

Publication date:

21.12.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 9.289 *