Skip to the main content

Review article

(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja

Maja Ljubetić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju


Full text: croatian pdf 736 Kb

page 43-55

downloads: 4.414

cite

Full text: english pdf 579 Kb

page 55-55

downloads: 322

cite

Full text: german pdf 576 Kb

page 56-56

downloads: 256

cite


Abstract

U radu se polazi od pretpostavke da je u cilju unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovnog sustava nužno provesti kvalitetno (samo)vrednovanje odgojno-obrazovnih podsustava, posebno zbog važnosti i osjetljivosti specifičnog podsustava ranog odgoja. Navode se i elaboriraju kriteriji (samo)vrednovanja u sustavu ranog odgoja: 1. filozofija, uvjerenja, stajališta i vrijednosti ustanove; 2. stil upravljanja u institucijama ranog odgoja, izgradnja zajedničke vizije te uloge čimbenika odgojno-obrazovnog procesa; 3. kvaliteta odnosa (na svim razinama u dječjem vrtiću i izvan njega) i načini rješavanja problema; 4. prostor, materijalno okruženje i vrijeme kao pretpostavke za napredovanje pojedinca u zajednici koja uči; 5. vrtićka kultura – kultura ustanove; 6. kurikulum ranog odgoja i učenje djece i odraslih; 7. odnosi/partnerstvo obitelji, vrtića i lokalne zajednice; 8. refleksivni praktičar – samoprocjena i suradnička procjena u zajednici koja uči. Autorica naglašava potrebu paralelnog vrednovanja (vanjskoga i unutarnjega) te, posebno, samovrednovanja kao prvog koraka u cilju unapređivanja kvalitete pojedinca, ustanove i sustava ranog odgoja.

Keywords

kvaliteta sustava; kriteriji; organizacija koja uči; rani odgoj; (samo)vrednovanje

Hrčak ID:

118338

URI

https://hrcak.srce.hr/118338

Publication date:

25.5.2007.

Article data in other languages: english german

Visits: 7.914 *