Pregledni rad
(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja
Maja Ljubetić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 736 Kb
str. 43-55
preuzimanja: 4.414
citiraj
APA 6th Edition
Ljubetić, M. (2007). (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118338
MLA 8th Edition
Ljubetić, Maja. "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/118338. Citirano 18.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ljubetić, Maja. "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 43-55. https://hrcak.srce.hr/118338
Harvard
Ljubetić, M. (2007). '(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118338 (Datum pristupa: 18.11.2024.)
Vancouver
Ljubetić M. (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 18.11.2024.];4(1):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118338
IEEE
M. Ljubetić, "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 43-55, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118338. [Citirano: 18.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 579 Kb
str. 55-55
preuzimanja: 322
citiraj
APA 6th Edition
Ljubetić, M. (2007). (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118338
MLA 8th Edition
Ljubetić, Maja. "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/118338. Citirano 18.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ljubetić, Maja. "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 43-55. https://hrcak.srce.hr/118338
Harvard
Ljubetić, M. (2007). '(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118338 (Datum pristupa: 18.11.2024.)
Vancouver
Ljubetić M. (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 18.11.2024.];4(1):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118338
IEEE
M. Ljubetić, "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 43-55, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118338. [Citirano: 18.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 576 Kb
str. 56-56
preuzimanja: 256
citiraj
APA 6th Edition
Ljubetić, M. (2007). (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 43-55. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/118338
MLA 8th Edition
Ljubetić, Maja. "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja, vol. 4, br. 1, 2007, str. 43-55. https://hrcak.srce.hr/118338. Citirano 18.11.2024.
Chicago 17th Edition
Ljubetić, Maja. "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja." Pedagogijska istraživanja 4, br. 1 (2007): 43-55. https://hrcak.srce.hr/118338
Harvard
Ljubetić, M. (2007). '(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja', Pedagogijska istraživanja, 4(1), str. 43-55. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/118338 (Datum pristupa: 18.11.2024.)
Vancouver
Ljubetić M. (Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2007 [pristupljeno 18.11.2024.];4(1):43-55. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118338
IEEE
M. Ljubetić, "(Samo)vrednovanje u sustavu ranog odgoja i obrazovanja", Pedagogijska istraživanja, vol.4, br. 1, str. 43-55, 2007. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/118338. [Citirano: 18.11.2024.]
Sažetak
U radu se polazi od pretpostavke da je u cilju unapređivanja kvalitete odgojno-obrazovnog sustava nužno provesti kvalitetno (samo)vrednovanje odgojno-obrazovnih podsustava, posebno zbog važnosti i osjetljivosti specifičnog podsustava ranog odgoja. Navode se i elaboriraju kriteriji (samo)vrednovanja u sustavu ranog odgoja: 1. filozofija, uvjerenja, stajališta i vrijednosti ustanove; 2. stil upravljanja u institucijama ranog odgoja, izgradnja zajedničke vizije te uloge čimbenika odgojno-obrazovnog procesa; 3. kvaliteta odnosa (na svim razinama u dječjem vrtiću i izvan njega) i načini rješavanja problema; 4. prostor, materijalno okruženje i vrijeme kao pretpostavke za napredovanje pojedinca u zajednici koja uči; 5. vrtićka kultura – kultura ustanove; 6. kurikulum ranog odgoja i učenje djece i odraslih; 7. odnosi/partnerstvo obitelji, vrtića i lokalne zajednice; 8. refleksivni praktičar – samoprocjena i suradnička procjena u zajednici koja uči. Autorica naglašava potrebu paralelnog vrednovanja (vanjskoga i unutarnjega) te, posebno, samovrednovanja kao prvog koraka u cilju unapređivanja kvalitete pojedinca, ustanove i sustava ranog odgoja.
Ključne riječi
kvaliteta sustava; kriteriji; organizacija koja uči; rani odgoj; (samo)vrednovanje
Hrčak ID:
118338
URI
https://hrcak.srce.hr/118338
Datum izdavanja:
25.5.2007.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 7.914
*