Preliminary communication
Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja
Dijana Drandić
; Pučko otvoreno učilište Pula
Full text: croatian pdf 439 Kb
page 95-107
downloads: 901
cite
APA 6th Edition
Drandić, D. (2010). Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 95-107. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118372
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372
Harvard
Drandić, D. (2010). 'Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 95-107. Available at: https://hrcak.srce.hr/118372 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Drandić D. Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 22];7(1):95-107. Available from: https://hrcak.srce.hr/118372
IEEE
D. Drandić, "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 95-107, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118372. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: english pdf 90 Kb
page 108-108
downloads: 297
cite
APA 6th Edition
Drandić, D. (2010). Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 95-107. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118372
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372
Harvard
Drandić, D. (2010). 'Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 95-107. Available at: https://hrcak.srce.hr/118372 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Drandić D. Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 22];7(1):95-107. Available from: https://hrcak.srce.hr/118372
IEEE
D. Drandić, "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 95-107, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118372. [Accessed: 22 November 2024]
Full text: german pdf 92 Kb
page 109-109
downloads: 288
cite
APA 6th Edition
Drandić, D. (2010). Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja, 7 (1), 95-107. Retrieved from https://hrcak.srce.hr/118372
MLA 8th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja, vol. 7, no. 1, 2010, pp. 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372. Accessed 22 Nov. 2024.
Chicago 17th Edition
Drandić, Dijana. "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja." Pedagogijska istraživanja 7, no. 1 (2010): 95-107. https://hrcak.srce.hr/118372
Harvard
Drandić, D. (2010). 'Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja', Pedagogijska istraživanja, 7(1), pp. 95-107. Available at: https://hrcak.srce.hr/118372 (Accessed 22 November 2024)
Vancouver
Drandić D. Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2010 [cited 2024 November 22];7(1):95-107. Available from: https://hrcak.srce.hr/118372
IEEE
D. Drandić, "Tradicijska glazba u kontekstu interkulturalnih kompetencija učitelja", Pedagogijska istraživanja, vol.7, no. 1, pp. 95-107, 2010. [Online]. Available: https://hrcak.srce.hr/118372. [Accessed: 22 November 2024]
Abstract
Tradicijska kultura, a posebno tradicijska glazba, u multikulturalnom društvu pokreće nove smjerove u formiranju stavova i odnosa prema drugačijim kulturama. Tradicijska glazba sudjeluje u konstrukciji identiteta, po svojoj prirodi pokreće komunikaciju i interakciju, neformalnim jezikom angažira sve sudionike odgojno-obrazovnog procesa prema shvaćanju, prihvaćanju, razumijevanju, poštovanju, vrednovanju, bez predrasuda prema bilo kojoj različitosti među kulturama. S ciljem istraživanja korištenja, vrednovanja i znanja o tradicijskoj glazbi, posebno tradicijskoj glazbi Istre u nastavnom procesu, provedeno je istraživanje na uzorku od 123 učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture iz 12 osnovnih škola grada Pule. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su da velika većina anketiranih ima izrazito pozitivan stav prema korištenju tradicijske glazbe Istre u nastavi. Faktorskom analizom reducirali smo 21 tvrdnju iz ljestvice stavova i dobili smo četiri latentne dimenzije / faktora: prvi faktor – “razvijanje sposobnosti” označava poticanje i razvijanje učeničkoga glazbenog stvaralaštva – zauzima 32,98% ukupne varijance; drugi faktor – “poticaj znanju” odnosi se na utjecaj tradicijske glazbe na poticanje glazbenog obrazovanja i stvaralaštva – zauzima 13,95% ukupne varijance; treći faktor – “kompetencije” ističe važnost stjecanja kompetencija kroz tradicijsku glazbu – zauzima 8,13% ukupne varijance i četvrti faktor – “nedostatak znanja” opisuje koliko učiteljima nedostaje znanja iz tradicijske glazbe – zauzima 5,86% ukupne varijance. Stavovi o tradicijskoj glazbi Istre učitelja razredne nastave i učitelja glazbene kulture ne pokazuju statistički značajne razlike, te se može zaključiti da je tradicijska glazba Istre bitan element u kreiranju kurikuluma u kontekstu interkulturalnih kompetencija.
Keywords
identitet; interkulturalne kompetencije; kultura; multikulturalizam; obrazovanje; tradicijska glazba Istre; učitelj
Hrčak ID:
118372
URI
https://hrcak.srce.hr/118372
Publication date:
26.5.2010.
Article data in other languages:
english
german
Visits: 3.239
*