Skip to the main content

Review article

Pedagoške nenamjernosti protiv pedagogijskih pojmova

Miroslav Bagarić ; Gimnazija Sisak


Full text: croatian pdf 343 Kb

page 43-51

downloads: 2.966

cite

Full text: english pdf 87 Kb

page 52-52

downloads: 323

cite

Full text: german pdf 90 Kb

page 53-53

downloads: 294

cite


Abstract

Tradicionalna se pedagogija služi pojmovima koji bi se međusobno morali isključiti. Ti su pojmovi intencionalni odgoj i funkcionalni odgoj. U radu se prikazuje kako tradicionalna pedagogija shvaća te pojmove i navode razlozi zašto se pojam tzv. funkcionalnog odgoja smatra terminom bez pedagoškog smisla. Tradicionalnoj pedagogiji se prigovara i davanje mjesta riječi “funkcionalan” samo uz nenamjerna formativna djelovanja, iako je njezino temeljno polazište odgoj kao društvena funkcija značajne moći. Zaključno se napominje da je ono što tradicionalna pedagogija naziva funkcionalnim odgojem samo djelatnost potpore odgoju ili smetnja odgoju što je edukologija nazvala izvanodgojnom socijalizacijom. Pedagogija se može osloniti samo na pojam ne-odgoj koji pokriva negativna namjerna i nenamjerna djelovanja, dakle ono što se naziva asocijalnim utjecajima, a manjkaju joj pojmovi za pozitivne situacijske utjecaje i za ukupnost pozitivnih i negativnih situacijskih utjecaja.

Keywords

odgoj; funkcionalni odgoj; funkcionalan; oblikovanje i izgrađivanje čovjeka; učenje; (odgojna, gojidbena) manipulacija; funkcionalizam u sociologiji; izvanodgojna socijalizacija

Hrčak ID:

118384

URI

https://hrcak.srce.hr/118384

Publication date:

26.5.2010.

Article data in other languages: english german

Visits: 5.745 *