Essays
Dječja književnost u Europi početkom dvadesetoga stoljeća i intelektualno mjesto dječje priče Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić
Hans-Heino Ewers
; Institute for Children’s Literature Research
Abstract
Esej prikazuje kulturni kontekst i ideje vodilje obrazovne reforme u Europi početkom dvadesetoga stoljeća te donosi pregled trendova prisutnih u dječjoj književnosti toga vremena. Autor smješta Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić, klasično djelo hrvatske dječje književnosti, u tradiciju ne-fantastične dječje književnosti dječje autonomije, dijelom idiličkoga, a dijelom paraboličnoga značaja. Također to djelo dovodi u vezu s pričama njemačkoga dječjega pisca Otfrieda Preußlera, koje su se pojavile sredinom dvadesetoga stoljeća, u vrijeme kad je Hlapić preveden na njemački jezik. Radi se o vrsti književnosti usmjerenoj na to da u mladim čitateljima stvori osjećaj sretnoga sklada između sebe i svijeta te tako u djecu čitatelje ugradi temeljni osjećaj: povjerenje.
Keywords
dječja književnost; Europa, početak dvadesetoga stoljeća; Ivana Brlić-Mažuranić; Čudnovate zgode šegrta Hlapića
Hrčak ID:
119476
URI
Publication date:
2.4.2014.
Visits: 4.754 *