Skip to the main content

Review article

Simbolička igra djece rane dobi

Biserka Petrović-Sočo ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 309 Kb

page 235-251

downloads: 12.855

cite

Full text: croatian pdf 309 Kb

page 235-251

downloads: 5.965

cite


Abstract

U radu se razvoju simboličke igre i njezinu utjecaju na cjelokupni razvoj djece rane dobi prilazi s razvojno-psihološkog, ekološko-kulturnog i pedagoško-metodičkog motrišta. Naglasak je na razvoju te specifične, holističke i djetetu imanentne i glavne aktivnosti od početka njezine pojave i to raščlambom Piagetove, Vigotskijeve i Brunerove teorije. U simboličkoj igri, mentalno prerađujući iskustva iz stvarnosti, dijete kao samosvjesni, samoinicirani, samoorganizirani i aktivni subjekt postupno ovladava simboličkom reprezentacijom svijeta, pa je znanstvenici smatraju pretečom apstraktnog mišljenja. U radu je ukratko izložen doprinos teorije uma rasvjetljavanju simboličke igre i njezine složenosti već na ranom stupnju djetetova razvoja. U drugom dijelu rada obrađuju se pedagoško-metodičke osnove važne za pojavu i razvoj simboličke igre u institucijskome kontekstu. Apostrofirajući osjetljivost odgojiteljeve uloge u igri i stvaranju uvjeta za njezino odvijanje, zaključuje se o potrebi proučavanja igre iz dječje perspektive i implikacijama koje ono može imati na profesionalni razvoj odgojitelja, kvalitetu odgojne prakse i razvoj pedagogije ranog djetinjstva.

Keywords

dijete rane dobi; dječja igra; odgojitelj; simbolička reprezentacija; ustanova ranog odgoja i obrazovanja

Hrčak ID:

117860

URI

https://hrcak.srce.hr/117860

Publication date:

18.2.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 23.388 *