Review article
Igra u istraživanjima s dјecom
Tamara Pribišev Beleslin
; Faculty of Philosophy, University in Banja Luka
Abstract
Istraživanja u ranom dјetinjstvu, u vrijeme pridavanja sve veće važnosti istraživanjima koja su prijateljski usmjerena prema sudionicima (Christensen & James, 2008), dobivaju nove dimenzije: oslonjena su na prava male djece, zauzimaju dječju perspektivu, zahtijevaju pažljivo slušanje, primat daju aktivnoj participaciji djece i istraživača, kombiniraju tehnike koje su dovoljno osjetljive da omogućuju djeci da govore svojim jezicima. Zaokret je posebno vidljiv u prihvaćanju ravnopravnosti dječjeg kuta promatranja i razumijevanja stvarnosti oko njih, što vodi metodološkom „dopuštanju" da se istraživački proces kontekstualizira dječjim svijetom, u kojem igra ima posebno mjesto. Igra je danas prihvaćena kao jedan od mnoštva jezika kojima se dijete izražava, interpretira i oblikuje svoja iskustva i značenja. Postaje istraživački prostor unutar kojeg se djeca imaju pravo razlikovati u odnosu na odrasle sudionike istraživanja (Punch, 2002). Postoje mnoge kontroverze s obzirom na uključivanje odraslih u igru i „upotrebu" igre u didaktičke i druge svrhe. Međutim, odrasli ne moraju nužno remetiti dječju igru. Igra može postati prostor dijeljenja djece i odraslih koji se igraju, između kojih se odnos moći i hijerarhije u igrovnom kontekstu poništava. Empirijsku osnova rada predstavlja analiza deset fokus grupa utemeljenih na igri, u kojima je sudjelovalo više od pedesetoro djece u dobi od pet i šest godina, lutka istraživač i odrasli u ulozi „pomoćnika istraživača".
Keywords
fokus grupa utemeljena na igri; istraživanje u ranom djetinjstvu; participacija odraslih i djece
Hrčak ID:
117846
URI
Publication date:
18.2.2014.
Visits: 3.745 *