Skip to the main content

Review article

Igra u istraživanjima s dјecom

Tamara Pribišev Beleslin ; Faculty of Philosophy, University in Banja Luka


Full text: english pdf 411 Kb

page 253-266

downloads: 898

cite

Full text: croatian pdf 411 Kb

page 253-266

downloads: 936

cite


Abstract

Istraživanja u ranom dјetinjstvu, u vrijeme pridavanja sve veće važnosti istraživanjima koja su prijateljski usmjerena prema sudionicima (Christensen & James, 2008), dobivaju nove dimenzije: oslonjena su na prava male djece, zauzimaju dječju perspektivu, zahtijevaju pažljivo slušanje, primat daju aktivnoj participaciji djece i istraživača, kombiniraju tehnike koje su dovoljno osjetljive da omogućuju djeci da govore svojim jezicima. Zaokret je posebno vidljiv u prihvaćanju ravnopravnosti dječjeg kuta promatranja i razumijevanja stvarnosti oko njih, što vodi metodološkom „dopuštanju" da se istraživački proces kontekstualizira dječjim svijetom, u kojem igra ima posebno mjesto. Igra je danas prihvaćena kao jedan od mnoštva jezika kojima se dijete izražava, interpretira i oblikuje svoja iskustva i značenja. Postaje istraživački prostor unutar kojeg se djeca imaju pravo razlikovati u odnosu na odrasle sudionike istraživanja (Punch, 2002). Postoje mnoge kontroverze s obzirom na uključivanje odraslih u igru i „upotrebu" igre u didaktičke i druge svrhe. Međutim, odrasli ne moraju nužno remetiti dječju igru. Igra može postati prostor dijeljenja djece i odraslih koji se igraju, između kojih se odnos moći i hijerarhije u igrovnom kontekstu poništava. Empirijsku osnova rada predstavlja analiza deset fokus grupa utemeljenih na igri, u kojima je sudjelovalo više od pedesetoro djece u dobi od pet i šest godina, lutka istraživač i odrasli u ulozi „pomoćnika istraživača".

Keywords

fokus grupa utemeljena na igri; istraživanje u ranom djetinjstvu; participacija odraslih i djece

Hrčak ID:

117846

URI

https://hrcak.srce.hr/117846

Publication date:

18.2.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.745 *