Skip to the main content

Review article

Igra – medij razumijevanja, interpretacije i transformacije neposredne stvarnosti

Mirjana Šagud ; Department of Pedagogy, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Biserka Petrović Sočo ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 271 Kb

page 279-289

downloads: 1.008

cite

Full text: croatian pdf 271 Kb

page 279-289

downloads: 1.185

cite


Abstract

Fundamentalno proučavanje ili konceptualizacija razvoja i učenja djece rane i predškolske dobi nužno uzima u obzir dječju igru kao medij koji dopušta imaginarnu transformaciju djetetovih opservacija i razumijevanja neposredne stvarnosti. U igri se stvarnost metaforički interpretira i prezentira uz pomoć alternativnih scenarija, a aktualna događanja i iskustva djeca nanovo se transformiraju i variraju. Igra je socijalna praksa (događa se u kooperaciji s drugima ili uz pomoć uvjeta koje drugi stvaraju) i kao takva specifičan je oblik socio-kulturne stvarnosti u kojoj dijete zbog nemogućnosti potpunog razumijevanja i participiranja samo djelomično objektivno reflektira svoj realni prostor, a više ga interpretira i „mijenja". Dijete restrukturira iskustvo i svakodnevnu stvarnost u imaginarnom svijetu igre, ali gotovo uvijek s prepoznatljivim socijalnim pravilima i uz kontrolu događanja.
Svakodnevni realni kontekst ustanove trebao bi biti uređen tako da omogućuje slobodno izražavanje i ekspresiju dječjih iskustava, kao i izgrađivanje socijalnih kapaciteta koji će omogućiti bolju participaciju u različitim socijalnim grupama.

Keywords

igra djece rane i predškolske dobi; kontekst predškolske ustanove; učenje i igra

Hrčak ID:

117850

URI

https://hrcak.srce.hr/117850

Publication date:

18.2.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 4.402 *