Skip to the main content

Review article

Komercijalizacija ranog djetinjstva i stvaranje vrijednosnih „mentalnih mapa“

Jasminka Zloković ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka


Full text: croatian pdf 291 Kb

page 291-303

downloads: 987

cite

Full text: english pdf 291 Kb

page 291-303

downloads: 845

cite


Abstract

Dijete se razvija u dinamici obiteljskog konteksta. Međutim, njegova kompetencija, usvajanje kulturnih i socijalnih normi ovisi i o vršnjacima, odgojiteljima, učiteljima, medijima i drugim odgojnim sredinama koji imaju utjecaj na ponašanje i oblikovanje stavova. Istraživanja pokazuju da su komercijalni mediji radikalno izmijenili način na koji se djeca igraju i ponašaju zanemarujući značaj kreativnih igara, kritičkog mišljenja, socijalnih kontakata.
Suprotstavljanje snažnom globalnom marketingu usmjerenom prema dječjoj što većoj potrošnji, nekritičnom prihvaćanju svega što se djeci nudi i socijalnom usamljivanju čini se „nemogućom misijom". Rad predstavlja znanstveno-pedagošku raspravu o činjenici komercijalizacije ranog djetinjstva i stvaranju vrijednosnih mentalnih „mapa" uz pomoć medija, potrošnje, igre i igračaka. U cilju učinkovitije zaštite djece od manipulacije i agresivnih pokušaja minoriziranja značaja obitelji i odgojno-obrazovnih institucija promičemo stajalište o neminovnom osnaživanju partnerstva roditelja i odgojitelja. Uspostavljanje partnerstva odgojno-obrazovnih institucija s roditeljima jedna je od temeljnih i učinkovitijih pretpostavki u poticanju razvoja i zaštite djece, a u obiteljskoj i pedagoškoj praksi, čini se, marginalizirani je pedagoški problem.

Keywords

rano djetinjstvo; odgojitelji; manipulacija; moralne vrijednosti; igračke

Hrčak ID:

117851

URI

https://hrcak.srce.hr/117851

Publication date:

18.2.2014.

Article data in other languages: english

Visits: 3.485 *