Review article
JESU LI ŽIVOTNO ZADOVOLJNIJI NASTAVNICI U NASTAVI VIŠE USMJERENI NA UČENIKA?
Snježana Šarančić
; Primary School Brezovica, Croatia
Abstract
U radu je analizom literature donesen pregled osobina kvalitetnoga nastavnika jer kvaliteta nastave ovisi o kvaliteti nastavnika. Dobar nastavnik nastavu vodi tako da je ona usmjerena na učenika. U koncepciji poučavanja u kojoj je nastava usmjerena na učenika, učenik je aktivni sudionik. Nastavnik više nije predavač nego organizator, suradnik, voditelj, mentor. Takav je nastavnik učinkovit, a njegova se učinkovitost ogleda u učeničkim postignućima. Istraživanja potvrđuju da su pojedinci koji su zadovoljniji svojim životom učinkovitiji na poslu. Cilj rada jest utvrditi utječe li životno zadovoljstvo nastavnika na njihovu koncepciju u poučavanju. Pretpostavka je da su nastavnici koji su zadovoljniji vlastitim životom u nastavi više usmjereni na učenika i poučavanje. U istraživanju je anketirano približno 150 nastavnika i nastavnica predmetne i razredne nastave različitog staža u pet hrvatskih osnovnih škola. Korištena je skala koncepcije o poučavanju (Pavin Ivanec, 2008) i skala zadovoljstva životom (Diener prema Rijavec et al, 2008). Rezultati istraživanja su pokazali da ne postoji značajna razlika u prosječnoj procjeni životnog zadovoljstva između predmetnih nastavnika i učitelja razredne nastave. Prema dobivenim podatcima, zadovoljstvo životom ne može se povezati s radnim iskustvom. Žene višim procjenjuju svoje životno zadovoljstvo od muških kolega. Također se utvrdila značajna pozitivna povezanost između zadovoljstva životom i koncepta poučavanja.
Keywords
nastava usmjerena na učenika; koncepcija poučavanja; učinkovit nastavnik; životno zadovoljstvo nastavnika
Hrčak ID:
121333
URI
Publication date:
13.6.2013.
Visits: 2.757 *